Grupa VII - "Kokosy"    

W roku szkolnym 2020/2021 w grupie  6-latków pracują:
Anna Kuba - nauczycielka
Paulina Laszuk - nauczycielka    
Anita T. - pomoc nauczyciela, woźna oddziałowa

GRUPA PRACUJE CODZIENNIE W GODZ.

7:15-16:15- poniedziałek, wtorek, środa

7:30-16:00- czwartek, piątek
(dzieci przyprowadzone wcześniej bądź odebrane później odbieramy z gr. II)


Konsultacje odbywają się drogą mailową:a.kuba1985@gmail.com

paulinalaszuk2@gmail.com

bądź telefoniczną.


maj | devstyle.pl

 Tematyka na MAJ:

1. Jestem Polakiem i Europejczykiem

2. W krainie kreatywności 

3. Podróż po kosmosie

4. Święto rodziców 

 

Wiersz do nauki:

"Mama i tata" J. Kaczanowska

Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie

 

Piosenka do nauki:

 

 

 


Tematyka zajęć - miesiąc MAJ

1. "Daily routines" – Zabawy językowe z obrazkami tematycznymi. Rozpoznawanie i nazywanie słownictwa związanego z codziennymi rytuałami.

2. "It’s time to get up!" – Zabawy dramowe i językowe. Rozpoznawanie i nazywanie wyrażeń związanych z czynnościami dziennymi i nocnymi.

3. "Time to get ready" – Zabawy ruchowe z poznanym słownictwem. Utrwalenie wiedzy dotyczącej codziennych rytuałów.

4. "Revision unit 7 & 8" – Zabawy językowe, zabawy manipulacyjne. Powtórzenie materiału z działów "Sports" i "Daily routines".

 

Słownictwo kluczowe:

get up, get dressed, have breakfast, have dinner, have a bath, go to bed, go to school, have a snack, watch TV, play outside, It’s time to (get up)!, daytime, night-time
 


 

Wielkanocne pisanki - środa Kokosy

Dzień dobry kochane Kokosy!



Wielkanoc - wtorek Kokosy

Dzień dobry Kokosy!



Literka Ł, ł - poniedziałek Kokosy

Witajcie kochane Kokosy!



Nadeszła wiosna...

Ten tydzień minął nam pod znakiem wiosny. W poniedziałek odbyło się wewnątrzgrupowe powitanie wiosny, podczas którego zapoznaliśmy się z pierwszymi oznakami wiosny, wykonaliśmy pracę plastyczną ,,stojące bociany” oraz poszliśmy na pierwszy wiosenny spacer. We wtorek poznaliśmy nową literkę ,,C, c” jak ,,cebula”, której znajomość utrwalaliśmy podczas najbliższych dni. We środę doskonaliliśmy dodawanie oraz odejmowanie w pamięci, w zakresie 10 podczas wiosennej matematyki ,,na łące”, a także nauczyliśmy się układać proste działania matematyczne. Dodatkowo wykonaliśmy pracę plastyczną ,,Wiosenny krajobraz” z użyciem farb plakatowych. We czwartek poznaliśmy typowo wiosenne kwiaty, dowiedzieliśmy się które są pod ochroną oraz zapoznaliśmy się z budową tulipana. W piątek rozmawialiśmy o tym, jak ptaki budują gniazda, w związku z tym wykonaliśmy pracę techniczną ,,Kolorowe gniazdko”.



''Jobs'' - zabawy językowe ,,Kokosów''

,,Kokosy'' na dzisiejszych zajęciach z języka angielskiego utrwalały poznane słownictwo dotyczące zawodów w naszym przedszkolnym ,,Centrum Zawodowym''. W zabawach językowych z kartami przedszkolaki dopasowywały obrazki do odpowiednich eksponatów. Słuchaliśmy historyjki obrazkowej ,,I want to be a firefighter'' (,,Chcę być strażakiem''), a następnie układaliśmy obrazki w odpowiedniej kolejności. W zabawie z paluszkowymi pacynkami dzieci utrwalały poznane słownictwo dotyczące członków rodziny i podejmowały pierwsze próby układania zdań po angielsku ze słownictwem dotyczącym zawodów i członków rodziny (np.: ,,Moja mama jest fryzjerką'', ,,Mój tata jest strażakiem''). Na koniec przedszkolaki przebierały się w fartuszki i zakładały kapelusze przedstawiające różne zawody i odgrywały krótkie scenki dramowe. Great job ,,Kokosy''! (,,Dobra robota!'').



Witamy Wiosnę!

Dookoła tak zielono



Wspomnienia minionego tygodnia

Za nami kolejny tydzień. Kolejny intensywny tydzień! Poznaliśmy spółgłoskę "z", a potem utrwalaliśmy ją przez cały tydzień w zabawach językowych. Działaliśmy też plastycznie- stworzyliśmy piękne przebiśniegi zwiastujące nadejście wiosny, a także nauczyliśmy się robić papierowe zajączki. Przeliczaliśmy "ludki" w aspekcie porządkowym ("jako który stoi ludek w krótkich spodenkach?"...), ocenialiśmy czy liczba jest parzysta czy nie, wypełnialiśmy karty pracy wspomagające płynność myślenia. Ćwiczyliśmy skupienie uwagi podczas pytań zadawanych przez p. Anię :) Utrwalaliśmy pory roku, dni tygodnia, nazwy miesięcy, daty naszych urodzin. Zgłębiliśmy temat przyjaźni podczas pierwszego spotkania trzeciej części Zippiego. Wystąpiliśmy na "Wiosennym Przeglądzie Poezji". Zapoznaliśmy się też ze scenariuszem teatrzyku ekologicznego ("Mały, ale śliczny teatrzyk ekologiczny"). Bawiliśmy się również literkami, pisząc z nich różne (ciekawe) słowa. A że dopiero uczymy się czytać i pisać, to było przy tym bardzo dużo uśmiechu! ("ftorek", "arbus", "piontek", "anas"- ananas) :) Ale ważne, że próbujemy!! :) 



Wiosenny Przegląd Poezji

Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami. Wychodząc na spacery, obserwując zmieniającą się przyrodę, grzejąc się co rano w promieniach porannego słońca czujemy ją coraz bardziej... A dziś postanowiliśmy zaprosić ją do siebie naszymi występami! 



Powitanie Wiosny

W poniedziałek (22.03) w naszym przedszkolu odbędzie się Powitanie Wiosny.



Wspomnienia minionego tygodnia

W tym tygodniu Kokosy rozmawiały o dbaniu o przyrodę. Jest to niezwykle ważny temat, szczególnie w obecnych czasach, gdy coraz mniej zwraca się uwagę na dbanie o otaczający nas świat.



            2 

 

 

 


ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]