Czym podróżujemy?

Kolejny tydzień pracy zdalnej przed nami, zobaczcie co dla Was mamy :) Dzień jak zwykle zaczynamy porcją ćwiczeń :) pamiętacie jak ważne jest wzmacnianie mięśni posturalnych? Szczególnie mięśnie głębokie brzucha najbardziej "działają" w sytuacji wytrącenia z równowagi, warto więc trochę je postymulować! A mocne mięśnie brzucha w połączeniu z mocnymi mięśniami grzbietu i pośladków to piękna sylwetka! 

W tym tygodniu rozmawiamy o podróżach. Wybieracie się na pewno na wakacje, może w odwiedziny do babci? Jak tam dotrzecie? Opowiedzcie proszę, jak zawsze- starajcie się mówić pełnymi zdaniami :) 

"Na wakacje jadę wybieram się do......................... Jedziemy razem z .............................. Dotrzemy tam .............................. (rodzice- zapytajcie czym jeszcze można by tam dojechać!) Na miejscu będziemy ................................" 

Najczęściej używanym przez wszystkich środkiem transportu jest własne auto. Ale czy tylko autem można podróżować? Postarajcie się wymienić jak najwięcej środków transportu: komu uda się wymienić ich więcej? Zróbcie konkurs rodzic kontra dziecko :) 

 

Kto wygrał? :) 

Poniżej macie Kochani zagadki na temat środków transportu- znacie na nie odpowiedzi? 
 

  • Co to za dziwna łódka, która czy w przód, czy wspak pływa, tak samo się nazywa? (kajak)
  • Przybyć zawsze w porę na stację się stara. Lecz tak się zasapie, aż z niej bucha para. (lokomotywa)
  • Małą literą pisana, na falach rozkołysana. Wielką literą pisana, to miasto – każdemu znane. (Łódź)
  • Gdy bez kosza mknie w świat, to zostawia jeden ślad. A gdy kosz przy boku ma, to zostawia ślady dwa. (motocykl)
  • Choć ma ławki, klasy, ale to nie szkoła. Mknie przez pola, lasy na stalowych kołach. (pociąg)
  • Nogi – w nieustannym ruchu. Ręce – prawie nieruchome. Przejechałeś na nim, zuchu, niejeden kilometr. (rower)
  • Łatwo tę zagadkę zgadną wszystkie dzieci. Chociaż nie jest ptakiem, jak ptak w górze leci. (samolot)
  • Cylindry – w środku, maska -  na przedzie, chociaż ma biegi – nie biega – jedzie! (samochód)
  • Ma mostek, choć to nie rzeka. Przybija, gdy wraca z daleka. Ma dziób, nie dziobie wcale, pruje nim morskie fale. (statek)
  • Ma skrzydła tak jak samolot, pilot w nim sterów dotyka. Ogon ma też, jak wiadomo i tylko nie ma silnika. (szybowiec)
  • Mknie po szynach niby pociąg, wioząc ludzi w różne strony. W każdym mieście inny kolor, ten w Warszawie był czerwony. (tramwaj)
  • Dzieci go kochają i wznoszą do góry. Dorośli fruwają w nim aż pod chmury. (balon)
  • Pływa po jeziorze. Opłynąć może świat! Stanie, gdy na nią nie dmucha wiatr! (żaglówka)

Środki transportu - plansza dydaktyczna - Tylko ! Pomoce ...

 

Plansza pokazuje najprostszy podział środków transportu: na te latające, jeżdżące i pływające. Bardziej "naukowo" możemy więc nazwać je: 

POWIETRZNE- więc te służące do podróży w powietrzu;

LĄDOWE- więc te, które jeżdżą;

WODNE- a więc te pływające. 

Zapamiętajcie te 3 określenia :) Co jeszcze moglibyście dodać do umieszczonych na planszy środków? 

 

Po południu dalsza część :)  

 

 



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]