zadania na piątek :)

 

Dzień dobry Kochani! 

Kolejny tydzień za nami, to już piątek! Zaczynamy go jak zwykle na sportowo! Zajrzyjcie na stronę Zdrowe Sprawne Dzieci. Miłych ćwiczeń!


https://www.facebook.com/2136198519811375/videos/250225013018218
https://www.facebook.com/2136198519811375/videos/232977974817568

 

Kochani, 
dzień zaczynamy od utrwalenia tego, o czym rozmawialiśmy w tym tygodniu. Poniżej macie ilustracje różnych mieszkańców łąki. Oddzielcie owady od reszty.Nazwijcie mieszkańców łąki, podzielcie ich nazwy na sylaby, wyklaszczcie ich ilość, wskażcie pierwszą głoskę na jaką zaczynają się nazwy. Jakie znacie jeszcze inne słowa zaczynające się na poszczególne głoski?
              

Opowiedzcie proszę raz jeszcze co udało się Wam zapamiętać na temat żab. Opiszcie ich rozwój;

Co dobrego dostajemy od pszczół?

 

 

Do następnej części zadania potrzebna będzie bluza, wygodne buty, lupa oraz pojemnik (na skarby);

Wyruszcie proszę z rodzicami na łąkę:

  • poszukajcie typowych wiosennych roślin i owadów- używajcie lupy, żeby im się bliżej przyjrzeć;
  • Opiszcie ich rzeczywisty wygląd;
  • Zaobserwujcie zachowanie owadów, posłuchajcie odgłosów przez nie wydawanych;
  • poobserwujcie rośliny poruszane wiatrem, rozpoznajecie je?
  • zbierzcie parę roślin w celu wykonania zielnika

    Kochani, co wam się najbardziej podobało? Co Was zainteresowało? Co najbardziej zapadło Wam w pamieć? Jakiego koloru było na łące najwięcej? 

    Chodźmy na łąkę! Jak nazywa się tan kwiatek? - Ulica Ekologiczna

 

Żeby wykonać własny zielnik musicie przygotować sobie kartki (np. gazetę), grube książki. Układajcie kwiaty i liście na kartce, przykrywajcie następną i wkładajcie między karty książki (albo przyciśnijcie książką);sprawdzajcie co jakiś czas Wasze skarby- wymieniajcie kartki na suche, żeby rośliny dobrze Wam wyschły.

Co robimy z roślin z łąki? Wiecie, że można z nich produkować np. syropy, kremy, herbatki ziołowe, szampon pokrzywowy...

Poniżej macie dwie karty pracy: połączcie żabkę z jej śniadaniem :) i pokolorujcie obrazek wg podanego na górze kodu:

 
 

Zadania na popołudnie: 

  • „Gąsienica” słuchanie wiersz czytanego przez Rodziców ilustrowanego serią ilustracji.

 

Mała żółta gąsienica,
na gałęzi sobie fika
Nóżki prędko swe podwija,

Akrobacje nam wywija.
Dzieci patrzą, dokazują
Gąsieniczkę oklaskują.
Ona zwinna, bardzo śmiała,
Jakby tańczyć dla nas chciała.
Ciałko swoje tak wygina,
Jest po prostu jak sprężyna.
Nagle dzieci patrzą co to,
Gąsieniczka robi kokon.
Bo natura już ją wzywa
Kiedy wieku jej przybywa.
Gdy w kokonie sobie pośpi
Będzie radość wszystkich gości!
Bo to rzecz jest niebywała
Jak się zmieni nasza mała.
Gdy z kokonu wyjdzie w końcu,
To poleci wnet ku słońcu.
"Jak to?" Dzieci się pytają,
Na wyjaśnienia czekają.
"Co tu mówić ,rzeknę tyle,
Z gąsienicy są motyle''.

 

Kogo obserwowały dzieci?

Jak się zachowywała gąsienica?

Co zrobiła?

A kto wyszedł z kokonu?

A kto wie skąd się wzięła gąsienica?

  • Obejrzyj film o dokładnie będziesz wiedział jaki jest cykl rozwoju motyla.

 

Wytnij obrazki i ułóż w kolejności. Ponumeruj je w kolejności. Opowiedz Rodzicom „Cykl rozwoju motyla”

 

1

2

3

4

 

  • Kolorowanki - poniżej kilka kolorowanek dla chętnych :)

 

Udanego, spokojnego i pogodnego weekendu kochani! Ściskamy Was gorąco :))) 

p. Julka i p. Ania



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]