zadania na czwartek :)

 

Dzień dobry!

Dzień zaczynamy sportowo, jak zawsze :)

Wczorajsza zagadka nie przysporzyła Wam kłopotów? Pewnie nie! :) Miejsca widoczne na zdjęciu to Klepacze i Turczyn. Zajrzyjcie tam koniecznie, są piękne!

Zapamiętaliście z wczoraj jak nazywają się małe stworzonka zamieszkujące m.in. łąkę? To owady. Świetnie! 

Dziś będziemy robić swoją własną biedronkę! :) Wiecie, że biedronki należą do rodziny chrząszczy? Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyle); w Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki- liczba kropek nie wskazuje więc na wiek, ale na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce- szkodniki roślin. 

Zadanie będzie wymagające dużej sprawności manualnej czyli w sam raz dla Was! :) Spróbujcie wykonać pracę jak najbardziej podobną do tej na zdjęciu! 
ekoDziecko.com: Mieszkańcy łąki- wiosenna praca plastyczna

 

Poniżej macie karty pracy do działań matematycznych-biedronkowe oczywiście :)

A teraz zakładajcie wygodne buty, maseczki na buźki i ruszajcie do lasu oglądać przyrodę! Liczcie ile zobaczyliście biedronek, motyli i chrząszczy. Mówcie rodzicom co widzicie. Opisujcie. Porównujcie! Miłego spacerowania!

Zadania na popołudnie: 

  • „Motylki i kwiaty” do zabawy potrzebne będą wydrukowane dwie karty znajdujące się poniżej. Dzieci mają za zadanie wyciąć motyle i kwiatki ( motylkom można pościnać czułki)

    Rodzice w obecności dziećmi  (lub same dzieci, jeśli potrafią) wpisują po kolei cyfry w środkach kwiatów (1-6).

- Zabawa znajdź kwiatek dla motylka.

-Memory – odwracamy kwiatki i motylki, każdy po kolei odkrywa i zbiera parę motyl z kwiatkiem ( odpowiednia cyfra)

-Rzut kostką i jak najszybsze odnalezienie motylka z takim samym wzorem kropek- liczenie (po jakimś czasie zachęcamy by dziecko globalnie odczytywało liczbę kropek bez liczenia)

-Najtrudniejsza forma zabawy ( należy mieć wydrukowanych co najmniej 4 plansze): na kwiatku trzeba posadzić dwa motylki tak by liczba kropek zgadzała się z cyfrą na kwiatku ( nie uwzględniamy kwiatka z cyfrą jeden)

 

  • ,,Kształty'' - dopasuj elementy w odpowiednie miejsca, spróbuj nazwać kształty.

  • ,,Motyl'' - malowanie oburącz, rozwijanie prawej i lewej półkuli. Gdy narysujesz po śladzie możesz na jednym skrzydle namalować barwne plamy farbami, jeszcze mokry rysunek złóż wzdłuż pionowej linii tak by wzór odbił się na drugim skrzydle. Powodzenia! :)



Załączniki:



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]