zadania na wtorek :)

 

Dzień jak zawsze rozpoczynamy na sportowo :) przygotujcie wygodne stroje i do dzieła :) 

 

Dopasujcie ilustracje (odpowiedzi) do zagadek:

 

"Wiosną i latem się pojawia, kiedy ranek nastaje,

jej kropelki są na kwiatach, listkach i na trawie...."

 

"Na niebie jej barwy pięknie się mienią,

jak most ogromny łączy niebo z ziemią..."

 

"Błyszczący na jej plecach płaszczyk czerwony

czarnymi kropkami pięknie ozdobiony"

 

"Ma barwne skrzydła i fruwa nad łąką,

bardzo także lubi kiedy świeci słonko..."

 

"Jak ten owad się nazywa? Cały dzień pracuje-

na plecach nosi ciężary, kopiec wielki buduje..."

  Co naprawdę symbolizuje tęcza? Opinia żydowskiej organizacji nie ... Biedronka - Zwięrzęta.. 

Kochani,

jednymi z najbardziej znanych mieszkańców łąki są żaby :) pamiętacie, rozmawialiśmy już o nich. Utrwalmy sobie to, co do tej pory o nich wiemy, a także poszerzymy Waszą wiedzę o pojęcia "płazy". Obejrzyjcie uważnie film o nich, skupcie się mocno, bo później rodzice będą zadawać Wam pytania:

  • co to znaczy, że żaby są płazami? Gdzie mogą żyć?
  • czym pokryta jest skóra żab?
  • dlaczego żaby mogą daleko skakać albo tak świetnie pływać?
  • jak żaby chwytają swój pokarm? co lubią jeść?
  • czy żaby w Polsce można łapać, bawić się nimi...?
  • wymień nazwy paru żab żyjących w Polsce

Pamiętacie skąd się biorą żaby? Spójrzcie na ilustrację i opowiedzcie rodzicom. Mówcie pełnymi zdaniami, to ważne by umieć się pięknie wypowiadać :)

Rozwój żaby - płazy i gady

  1. Dwie żabki się poznają, zaczyna łączyć ich uczucie :)
  2. Pani żabka składa w wodzie małe jajeczka- skrzek;
  3. Jajeczka rosną, przypominają trochę małe robaczki z główką i ogonem- to kijanki;
  4. Kijanki coraz bardziej rosną, ich ciało odrobinę przypomina już żabę- przynajmniej z przodu; z tyłu ciągle mają długi ogon;

Ogon stopniowo zanika, wykształcają się płuca, cykl rozwojowy może się powtórzyć 

Świetnie, na pewno opowiedzieliście rodzicom przepięknie o rozwoju żaby. A teraz pobawimy się trochę matematycznie. Do zabawy potrzebne nam będą dwa głębokie talerze oraz kilkanaście nakrętek po napojach (najlepiej zielonych);

Talerze to stawy. Nakrętki to żaby. "W pierwszym stawie mieszkało ......" żab- rodzice, wyklaszczcie dzieciom ile. Niech dzieci skupią się i przeliczą. To trudne, bo materiał na którym pracujemy jest niewidoczny, jedynie słyszalny. Jeśli trzeba powtórzcie wyklaskiwanie, przeliczcie klaśnięcia razem. Niech dziecko ułoży w stawie tyle żab ile klaśnięć usłyszało. 
"W drugim stawie żyło..... żabek"- analogicznie wyklaszczcie jakąś ilość żabek.

Zadawajcie dzieciom zadania do wykonania, np.:
-w którym stawie żyło więcej żabek?
-do pierwszego stawy doszły jeszcze 2 żabki- w którym stawie jest ich teraz więcej?
-z drugiego stawu poszły na łąkę 3 żabki- gdzie teraz jest ich więcej? gdzie mniej?
-wykonajcie też zadanie, w którym liczba żab w obu stawach będzie identyczna; niech dziecko odpowie, gdzie jest więcej :) 
Zamieńcie się rolami, niech teraz dziecko zadaje Wam pytania. To świetna okazja (1) do wspólnej zabawy, (2) ćwiczenie w umiejętności budowania zdań, (3) trening umiejętności matematycznych w sposób wesoły, śmieszny, z wykorzystaniem zwykłych codziennych rzeczy.

Jak już jesteśmy w tak wesołym nastroju to rozwiążcie zagadki; jeśli uważacie, że jakieś zadanie jest prawdą- uderzacie o kolana; jeśli się z nim nie zgadzacie- pokręćcie głową na "nie"; posłuchajcie uważnie :)

"Czy to prawda czy to fałsz?
Gdy odgadniesz, sygnał dasz!
-Konik kolny w wodzie gra.... 
-Żaba cztery głowy ma....
-Biedroneczki są w kropeczki....
-A motyle mają białe czapeczki!
-Stokrotka jest cała czerwona...
-A ważka jest większa niż wrona..."


Odgadliście? Czy moje zagadki przypominają Wam może jakiś dobrze Wam znany utwór? Krótka podpowiedź.... Który utwór opowiada o dziewczynce opowiadającej rzeczy nieprawdziwe, zmyślone, kłamstwa po prostu...? Odgadliście? Super, sprawdźcie jutro na naszej stronce czy Wasza odpowiedź była dobra :) 

Kochani, odpowiedzcie proszę- przytaknijcie lub zaprzeczcie:

  • płazy żyją w powietrzu;
  • płazy latają;
  • żaby mają umięśnione kończyny tylne;
  • kijanka oddycha skrzelami;
  • stadium pośrednie żaby to "kijanka";
  • jajeczka żaby to skrzek;

Zadania na popołudnie: Kochani, wczoraj mieliście za zadanie zgadnąć jakie roślinki sfotografowałam w lesie. Oczywiście były to jagody i konwalie. Gratulujemy tym, którzy znali poprawną odpowiedź :)

  • ,,Żaba'' - skoro dziś mowa o cyklu rozwojowym żaby to poniżej umieszczamy kilka propozycji prac plastycznych. Może któreś ze zdjęć was zainspiruje, a może wymyślicie własną żabkę? Powodzenia! :)

Obraz

  • ,,Kodowanie'' - zabawa matematyczno-logiczna. 

  • ,,Znajdź różnicę'' - zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Zaznacz pętelką na jednym obrazku 10 różnic.

 



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]