zadania na poniedziałek :)

Dzień dobry Poziomki!

 

Zaczynamy od wspólnego porannego wycisku: rodzic i dziecko razem :) czyli tak, jak lubicie. Zakładajcie wygodne stroje i do wspólnych ćwiczeń! :)


 

Rozgrzani? Pewnie, że tak... I zapewne uśmiechnięci!

Zapoznajcie się z tekstem poniżej; niech rodzice go Wam przeczytają:

 

"Na wiosennej łące" J. Kucharczyk

Dziś na łąkę przyszła wiosna w kwiecistej sukience,

budzi maki i stokrotki, jaskry i kaczeńce.

Ptaki trele wyśpiewują, świeci ciepłe słońce,

w rosie kąpią się biedronki. Wiosna już na łące!

Świerszcz zielone stroi skrzypce, da dziś pierwszy koncert.

Tańczą pszczoły i motyle, żabki oraz chrząszcze.

Tak się wszyscy cieszą wiosną, tańczą i śpiewają,

nawet krecik wyszedł z norki, z myszką pląsa żwawo!

 

Kto przybył na łąkę? 

Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

Co to znaczy, że "świerszcz stroi skrzypce?"

Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence... 

 

Poniżej macie ilustracje przedstawiające charakterystyczne oznaki wiosny na łące: nazwijcie je, mówcie pełnymi zdaniami. Opowiedzcie co widzicie (opiszcie);

                 

Zobaczcie, jak dużo jest oznak wiosny na łące... które udało się Wam (mimo tych dziwnych warunków) zaobserwować? 

Pobawcie się teraz trochę w zabawę rytmiczno-artykulacyjną na podstawie wiersza "Żabie łapki"; spróbujcie zapamiętać ten prosty wiersz!

 

 

Dwie zielone małe żabki

nad stawem grają w łapki:

jedną łapką                                podnoszą prawą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap                           uderzają o prawą dłoń partnera,

drugą łapką                                podnoszą lewą rękę ugiętą w łokciu,   

klap, kalp, klap.                          uderzają o prawą dłoń partnera.

potem dwiema                           podnoszą obie ręce ugięte w łokciach,

klap, klap, klap                           uderzają w obie ręce partnera,

Ty, Bocianie                                przykucają i grożą bocianowi palcem wskazującym

nas nie łap!

 

Kochani, 

poniżej opowiadanie do uważnego wysłuchania: "Zabawa w chowanego" Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby:

W co bawili się żabka, konik polny, biedronka i motyl cytrynek?

Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

Co to jest BARWA OCHRONNA?

(Ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna); ZAPAMIĘTAJCIE :) 

A teraz małe zadanie od pszczółek:

Zadania na popołudnie: Kochani wczoraj z racji pięknej pogody udałam się na spacer po lesie. 

Na tym spacerze, znalazłam dwie roślinki, jedna dająca owoce, druga to kwiatek. Poniżej są ich zdjęcia, czy zgadniecie o jakie roślinki chodzi? Jak się nazywają? Wyślijcie odpowiedzi na maila :)

Memory - znajdźcie pasujące pary mieszkańców łąki rozwijanie percepcji wzrokowej i pamięci

https://learningapps.org/view12047465

,,Odgłosy łąki'' - dopasuj dźwięk do zdjęcia rozwijanie percepcji wzrokowo-słuchowej

https://learningapps.org/watch?v=pcajn0yu220

Karty pracy:

 



Załączniki:



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]