zadania na środę :)

 

 

Kochani, 

1. „Wiosenne zabawy” – ćwiczenia ruchowe

Wycinamy i kolorujemy obrazki – zadania do ćwiczeń ruchowych. Wrzucamy je do koszyka. Odtwarzamy dowolną muzykę, do której tańczymy razem z dzieckiem. Co jakiś czas robimy przerwę i losujemy jeden obrazek z zadaniem i je wykonujemy.

2.  „Ogrodnik”-  zabawy językowe na podstawie ilustracji.

  • Zagadka wprowadzająca do rozmowy o pracy ogrodnika. Nazwę - ,,OGRODNIK'' dzielimy na sylaby, liczymy sylaby, wyodrębniamy pierwszą głoskę.

 

Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.

Przyjrzyjcie się ilustracji. Niech dziecko opowie co się na niej znajduje. Zwróć uwagę na szczegóły – wygląd, wielkość, emocje osób znajdujących się na obrazku itp. Opowiedz dziecku, jakie prace wykonuje ogrodnik. 

  • „Narzędzia ogrodnika” ”- zabawy słownikowe

Zaprezentuj dziecku i nazwij poniższe narzędzia ogrodnicze (grabie, łopata, kalosze, taczka, doniczka, konewka). Zapytaj: “Jakie prace ogrodowe można wykonać przy pomocy prezentowanych narzędzi?”. W razie potrzeby wyjaśnij.

  • ,,Ogrodnicze zagadki'' - utrwalenie wiedzy, rodzic czyta zagadkę, a zadaniem dzieci jest podać prawidłową odpowiedź i wskazać ją na ilustracji. Podział nazw narzędzi na sylaby. Próby wyodrębniania pierwszej głoski.

     

    Co kopie, chociaż nie ma nóg?
    Będziesz nią ogród skopać mógł
    . /łopata/

    Na patyku zębów rządek,
    znają je na pewno dzieci.
    Służą do równania grządek,
    i do uporządkowania śmieci.
    /grabie/

    Leci z niej woda
    przez sito blaszane.
    Jaka to wygoda
    już kwiatki podlane!
    /konewka/

    Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
    Wozi ogrodnik narzędzia na pole.
    /taczka/

3. „Wiosenne kwiaty” stemplowanie rolkami po papierze toaletowym. Zapoznanie z nowa techniką malowania, przypomnienie budowy kwiatu (kwiat, łodyga, liście).

 

Przeczytajcie dzieciom krótką rymowankę, wskażcie części kwiatka (kwiat, łodyga, liście, korzeń), następnie dzieci wskazują i nazywają te elementy:

„Jak zbudowany jest kwiat”  A. Bober.


Bo przedszkolak każdy wie,
z czego kwiatek składa się.
Najpierw korzeń i łodyga,
co zielone listki dźwiga.
A na końcu piękny kwiat –
i ładniejszy jest już świat.

  • ,,Stempelkowy kwiatek'' - praca plastyczna z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym. Weźcie rolkę papieru i ponacinajcie tak jak na zdjęciach poniżej, następnie maczamy ją w farbie i odbijamy na kartce papieru. W ten sposób powstaną nam kwiatki, waszym zadaniem jest domalowanie (farbami, mazakami lub kredkami) pozostałych części, czyli: łodygi, liści i korzonków. Powodzenia wyślijcie nam zdjęcia waszych kwietnych rabatek :)

Zadania na popołudnie:

4. Wiosna to pora kwiatów. Zobaczcie poniżej na cykl rozwoju mniszka lekarskiego. Przyjrzyjcie mu się uważnie i opowiedzcie rodzicom co tam po kolei się z nim dzieje. 

Growth period

A teraz przed Wami zadanie: uzupełnijcie brakujące pola:

cyclus paardenbloem

Wiosną wszystko rozkwita. Pełno jest białych, różowych i żółtych krzewów. Zrobicie też swoją wiosenną pracę? Poniżej przedstawiamy parę pomysłów:

The Adventure Starts Here: May Flowers | Teaching Link Up do szablonu drzewa przyklejajcie kulki bibuły; przestrzenne elementy "robią efekt";

Top 50 Indoor Kids' Activities - being stuck indoors due to weather can be fun... for a few hours. But when the wiggles need to come out or your need something new to shake things up, we have 50 indoor kids' activities to bust those indoor blues. umieśćcie w foremce do babeczek, na talerzyku, palecie po odrobinie farby w różnym kolorze; używając spinacza i wacików stemplujcie kolorowe kwiaty;

I love Cherry blossom trees and this Bubble Wrap Print is such a cute craft idea! Trying it with my preschoolers ♥ pięknie wyglądają również stemple z folii bąbelkowej;

  do stworzenia wiosennego drzewa możemy również wykorzystać butelkę plastikową: wystarczy jej koniec zamoczyć w farbie i piękne kwiaty gotowe!

 

A na sam koniec wspólne zadanie techniczno-matematyczne: przygotujcie sobie najlepiej kawałek grubszego kartonu. Z jednej strony napiszcie proste działania matematyczne, np. 2+3, 1+2 w słupku, pod sobą; po drugiej stronie, również w słupku rozwiązania do tych zadań (pomieszane); obok każdego zadania i każdej sumy (mogą być też zadania na odejmowanie!) wbijcie kolorową pinezkę. Zadaniem dzieci jest wykonanie obliczenia i wskazanie sumy (poprzez połączenie pinezek gumką) :) miłej zabawy! :) 

Επιτραπέζιο παιχνίδι πράξεων με πινέζες και λαστιχάκια!         -          ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

 

 



Załączniki:

  • mniszek.jpg  (45.48 KB)


ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]