zadania na wtorek :)

1. Na dobry początek ,,Zabawy z kocem'' - zestaw aktywności bazujących na Metodzie Ruchu Rozwijającego
W. Sherborne

2. ,,Wiosna w ogrodzie'' - zabawy matematyczne na podstawie kart pracy. Cele: wdrażanie do szeregowania elementów wg wielkości, ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.

 

  • „KWIATKI NA RABATKACH” - Wytnij kwiatki, policz je, uporządkuj w odpowiedniej kolejności.


Na moich rabatkach dziś wielkie zamieszanie,
Bo wszystkie kwiaty opuściły swe mieszkanie.
Policzcie dokładnie wszystkie nasze kwiatki
I posadźcie je na odpowiednie rabatki.

  •  „Mój wiosenny ogródek” – ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni

Przypominamy dziecku, która to jest lewa i prawa strona ciała. W przypadku trudności oznaczamy lewą rękę – za pomocą gumki do włosów i codziennie utrwalamy.

Czytamy dziecku wierszyk i pokazujemy odpowiednie części ciała:

 

„Prawa ręka, noga prawa,
cała strona też jest prawa,
prawe ucho, oko mam,
prawy łokieć z boku dam.
Lewa ręka, noga lewa,
cała strona też jest lewa
lewe ucho, oko mam,
lewy łokieć z boku dam”

 

  • Następnie razem z dzieckiem tworzymy rysunek. Podajemy dziecku instrukcje. Dziecko je wykonuje, rysując elementy w odpowiednich miejscach. Przed przystąpieniem do dyktanda graficznego utrwalamy z dzieckiem strony kartki – góra, dół, lewa strona, prawa strona.

 

Dyktando graficzne:

• na górze na środku narysuj słoneczko,
• na dole narysuj trawę
• w prawym, górnym rogu kartki narysuj chmurkę

•  na dole na środku narysuj drzewo
• w lewym dolnym rogu narysuj 2 kwiatki

• pod chmurką narysuj motylka

  • Uzupełnij skrzynki z kwiatami – wytnij te które są na dole karty i przyklej w skrzynkach.

  • Uzupełnij rabatkę z kwiatami według podanego kodu: Trzeba wyciąć kwiatki z lewej strony i ułożyć je na odpowiednim miejscu  rabatce z prawej strony.  Jak Rodzic sprawdzi możecie przykleić. Powodzenia!

3. Zadania na popołudnie:

Czy wiecie może jakie prace wykonuje się wiosną na polu i w ogrodzie? Na czym polegają te prace i w jaki sposób są wykonywane? Porozmawiajcie na ten temat na podstawie ilustracji.

1.  ORANIE POLA: cięcie i odwracanie ziemi

 

 

2.   BRONOWANIE POLA: spulchnianie i mieszanie ziemi

 

 

3.  SIANIE: umieszczanie nasion w glebie

 

 

4.   SADZENIE: umieszczanie w glebie młodych roślin i cebulek

 

 

5.  NAWOŻENIE: wzbogacanie gleby w niezbędne składniki

 

Odpowiedzcie proszę na pytanie: czym się różni sadzenie od siania? Pamiętajcie, mówimy pełnymi zdaniami! :)

 

Posłuchajcie krótkiej informacji o tym, co siejemy na wiosnę. Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej nazw warzyw i nazw kwiatów / roślin, które wystąpiły w informacji! Komu uda się zapamiętać jak najwięcej? 

 

"W pierwszej połowie kwietnia siejemy bezpośrednio do gruntu warzywa strączkowe - groch i bób, a także cebulę i pietruszkę korzeniową. W drugiej połowie kwietnia siejemy zaś buraka ćwikłowego i pora. Przez cały miesiąc siejemy koper ogrodowypietruszkę naciową, wczesne i średniowczesne odmiany marchwi oraz rzodkiew, rzodkiewkę i szpinakNa rozsadniku w kwietniu siejemy brokuły na zbiór sierpniowy, wczesne odmiany kalarepy na zbiór letni, średnio późne odmiany kapusty i brukwi, także średnio późne i późne odmiany sałaty.

Na początku miesiąca można wysiać do skrzynek tytoń ozdobnyaksamitki, szałwię, cyniediaskięlwie paszczeportulakę wielkokwiatowąastry letnieżeniszkikapustę ozdobną, arktotis (niedźwiedzie ucho).
W kwietniu możemy wysiać na miejsca stałe, prosto do gruntu bardziej wytrzymałe na chłody rośliny jednoroczne takie jak : nasturcje, smagliczkę, maciejkę, nagietki, chabry, kosmosy, klarkie, czarnuszki, kufeę, maczki kalifornijskie, szarłaty, ślazówki, ułudki, lepnicę i słoneczniki, mak polny czy kocanki".

 

Ojoj, trudne nazwy, prawda? Wiecie co to za rośliny? Zapytajcie rodziców jeśli nie wiecie, niech oni opowiedzą Wam o wyglądzie tych kwiatów. Gdzie poszukacie o nich informacji? 

 

Pobawcie się troszkę, by utrwalić nazwy poznanych kwiatów i znanych roślin: pierwsza osoba podaje nazwę dowolnego warzywa / kwiatu / owocu; następna osoba podaje nazwę na ostatnią usłyszaną w słowie głoskę. Np. ogórek- "k"- kapusta- "a"- arktotis- "s"- ... itd. Dzielcie słowa na sylaby, określajcie ich liczbę. Zróbcie zawody w wymyślaniu najdłuższego słowa! Miłej zabawy! :) 

 

poniżej macie kartę pracy: wytężcie wzrok i pokolorujcie identycznie dwie połówki owocu:

 



Załączniki:

  • polowki.jpg  (33.07 KB)


ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]