zadania na czwartek :)

 

Dzień dobry Kochani :)

Witamy Was serdecznie we czwartek, szkoda, że znów z domu... Brakuje nam Was, wiecie? Ale ile będzie radości jak wrócimy do normalnego życia!! :) :) :) będzie duuuuuuużo do opowiadania, nie? 

 

Dzień zaczynamy ruchowo: niezmiennie proponujemy stronę trenera Michała Chalabala, zajrzyjcie:

https://www.facebook.com/2136198519811375/videos/645040382982487/

https://www.facebook.com/2136198519811375/videos/830565677419595/

 

Kochani,

pamiętacie jaką porę roku mamy? Wiosnę! No pewnie! Porozmawiajcie z rodzicami o porach roku: jakie jeszcze znacie? Co charakteryzuje każdą z pór? Pamiętacie? Niech rodzice przyniosą Wam po parę rzeczy, które kojarzą się z różnymi porami roku: podzielcie je wg pór. Mówcie rodzicom dlaczego tak uważacie. Podzielcie nazwy przyniesionych rzeczy na sylaby, wyklaszczcie je, powiedzcie ile ich jest. Wskażcie pierwszą głoskę w słowach. Jakie znacie jeszcze inne słowa zaczynające się na podaną literę? 

Nierozłącznie z porami roku wiążą się nazwy miesięcy: pamiętacie je? Wymieńcie. Może łatwiej będzie Wam je zapamiętać jak zrobicie sobie taki prosty kalendarz? 

Żeby nie było do końca tak łatwo (bo Wy już duuuuużo rzeczy wiecie i umiecie, a przecież głowę trzeba ciągle trenować!): podsyłamy Wam zadanie trudne... Ale Wy takie lubicie! :) przeczytajcie z rodzicami wiersze o poszczególnych miesiącach: spróbujcie nauczyć się któregoś na pamięć! Może miesiąca Waszych urodzin? Może któregoś z wakacyjnych, bo wtedy można się kąpać i jeść lody... mniam! :) 

Jak nazwy miesięcy to również warto przypomnieć sobie nazwy dni tygodnia. Pamiętacie? Poniedziałek, wtorek... 

Zróbcie sobie Kochani taki tydzień-dwa obserwacji przyrody. To ważne, żeby wiedzieć co się dzieje wokół nas. Może być na zwykłych, luźnych kartkach, możecie wykorzystać kalendarze, zeszyty. Przypominajcie sobie codziennie nazwy pór roku, określajcie tą aktualną, nazwy miesięcy: jaki mamy teraz? Nazwy dni tygodnia: co mamy za dzień dziś? W kalendarzu możecie z pomocą rodziców spróbować napisać nazwę danego dnia, narysujcie obok jaka jest pogoda za oknem... Co ciekawego zauważyliście. Może akurat dziś przyleciała do Was na balkon pierwsza biedronka? U mnie z dnia na dzień rozkwitły krzewy w kolorze pięknego różu... I forsycje są już pięknie żółte. Obserwujcie, notujcie, bawcie się w detektywów! :)

Poniżej dwie karty pracy dla Was: na pierwszej przeliczcie wysokość kwiatów (pomogą Wam w tym kwadraty będące koło nich); wpiszcie ich liczbę obok. Możecie pokolorować ilość kwadratów odpowiadającą wielkości kwiatu; który jest największy? Który najmniejszy? Rodzice- pytajcie! Niech dzieciaki mówią! :)

Druga karta pracy wymaga maksymalnego skupienia i odtworzenia obrazka z lewej strony w sposób identyczny! Do dzieła Kochani! 

PS. A jak już będziemy wolni i będzie można wychodzić z domów to zrobimy tak... :) :) :) 

  • Zadania na popołudnie: Na początek masażyk ,,Myszka i serek''. Połóżcie się na brzuchu lub usiądźcie plecami do rodziców i relaksujcie się przy wierszyku. Potem zmieńcie się miejscami i wymasujcie mamę lub tatę :)

Skrobie serek myszka mała (grabienie)

Bardzo dużo naskrobała

Teraz ser do norki niesie (kroczymy palcami)

A część na wózeczku wiezie (kreślenie linii palcami wskazującymi)

Równo w norce go układa (głaskanie)

Myszek cieszy się gromada (stukanie wszystkimi palcami)

Z apetytem gładzą brzuszki (ruch okrężny)

Aż z radości tupią nóżki (stukanie)

A gdy serek cały zjadły (szczypanie)

Do snu szybko się pokładły (nieruchomo dłonie na plecach)

  • A teraz może macie ochotę zostać artystami. Jeśli tak to nic prostszego. Poszukajcie w domu skrawków kolorowych papierów i stwórzcie z nich rzeźbę. Wystarczy że weźmiecie białą kartkę jako podstawę, a kolorowe skrawki poskładacie, powyginacie, poskręcacie a następnie przykleicie do podstawy. Oto rzeźba gotowa! Poniżej kilka inspiracji. Wyślijcie nam na maila wasze rzeźby.



Załączniki:



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]