zadania na środę :)

 

Dzień dobry Kochani!

Zaczynamy kolejny wspólny dzień :) wczoraj porozmawialiście trochę z rodzicami o Ziemi, o sposobie dbania o nią. Utrwalcie to, co się wczoraj działo: opowiedzcie jeszcze raz rodzicom co warto robić dla środowiska i czego należy bardzo unikać.... Rodzice, pozwólcie dzieciom mówić, mówić, mówić... :) niech próbują układać całe zdania.

Dziś  dzień rozpoczynamy, jak zwykle, od zabaw ruchowych: zaglądacie na stronę ZdroweSprawneDzieci? Zajrzyjcie koniecznie!

https://www.facebook.com/ZdroweSprawneDzieci/videos/1351936881658686/

https://www.facebook.com/ZdroweSprawneDzieci/videos/2439905079653811/

 

A teraz czas na zabawy matematyczne z figurami. Wytnijcie wspólnie różne figury geometryczne (o różnej wielkości, kolorze, może uda się Wam również urozmaicić fakturę?); układajcie z nich obrazki- jakie tylko chcecie! co ciekawego udało się Wam ułożyć? (grupapoziomki81@gmail.com) 

Wycięte figury wykorzystajcie do dalszej zabawy: niech dzieci sklasyfikują je jakoś :) (rozdzielą wg przez nich odkrytego sposobu)- pozwólcie podziałać im samodzielnie, one świetnie to potrafią; zobaczycie, że pięknie rozdzielą wg kolorów, wielkości, kształtu, faktury materiału; proście by tłumaczyły Wam co robią, dlaczego tak podzieliły; układajcie figury w parach- wg poleceń partnera: np. od najmniejszej do największej; z figur można również układać rytmy (pamiętacie te nasze robaczki z brzuszkami do kolorowania?): wybierzcie sobie 2-3 rodzaje figur (np. 6 żółtych kół, 6 czerwonych kwadratów i 6 zielonych trójkątów); Rodzice- ułóżcie pierwszy rytm (np. koło-kwadrat-trójkąt-koło-kwadrat-trójkąt-koło-kwadrat-trójkąt)... poproście dziecko o kontynuację. Wasza propozycja musi zawierać sekwencję powtarzającą się co najmniej 3 razy, dziecku trudno jest inaczej wychwycić rytm. 

Jak już popracujecie matematycznie- pośpiewajcie sobie :) poniżej przedstawiamy miłą dla ucha piosenkę ekologiczną :) wysłuchajcie jej wspólnie, określcie charakter muzyki (wolna? szybka?); spróbujcie zapamiętać na początek refren, pośpiewajcie go razem. Możecie stworzyć z opakowań instrumenty i stworzyć akompaniament do piosenki! Spróbujcie, to fajna zabawa! :) a nauczycie się jej na pamięć i zaśpiewacie po powrocie do przedszkola? :)

  • Zadania na popołudnie: Kochani oto kilka ilustracji i kilka odgłosów natury, dopasujcie odpowiedni dźwięk do obrazka. Powodzenia! :)

 

  • A może macie ochotę pokolorować naszą Ziemię zgodnie z kodem? Poniżej i w pliku karta pracy :)

 



Załączniki:



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]