Ruszamy się!- zadania na poniedziałek :)

 

W tym tygodniu "porozmawiamy" trochę o ruchu, o tym jak ważny jest dla naszego zdrowia :) Poniżej przedstawiamy Wam propozycje na poniedziałek:

 

  • jak zbudowane jest moje ciało?”-rodzice wspólnie z dziećmi oglądają swoje ciała, nazywają poszczególne części, porównują ich wygląd, wielkość dłoni, stóp; długość kończyn; odnajdują cechy wspólne i różniące dzieci i dorosłych; rodzic zachęca dziecko do budowania zdań na temat zaobserwowanych rzeczy, cech;

  •  „czego potrzebuję by być zdrowym?”- rodzice rozmawiają z dziećmi o zdrowiu- co tak naprawdę sprawia, iż ktoś jest zdrowy? Czego potrzeba by być w dobrej kondycji? (odżywianie, sen, dobry humor, higiena, sport); rodzice krotko rozwijają każdy podpunkt z pomocą materiałów wysłanych przez n-la:

    -odżywianie: piramida zdrowia, więcej warzyw niż owoców, produkty z ciemnej mąki, nabiał; mało niezdrowych rzeczy, słodyczy, przetworzonych produktów- krótko uzasadniając wady niezdrowych produktów i zalety tych dobrych; w tym miejscu wspominamy również o otyłości! I jej skutkach

    -sen: dziecko musi spać 8-10h dziennie; w czasie snu jego organizm się regeneruje, rośnie; dzięki odpoczynkowi mamy siły do zabawy, nauki, aktywności;

    -sport: krótkie wymienienie aktywności preferowanych przez dzieci, jakie sporty można uprawiać w konkretnych porach roku, jakie są korzyści z uprawiania sportu?

    -humor: dlaczego humor jest ważny dla zdrowia? -wypowiedzi dzieci; kto to jest optymista? - rozmowa na podstawie wiersza Marka Bartkowicza „Czemu, wróbelku?”- wspólna nauka wiersza metodą ze słuchu- rodzic czyta, razem powtarzają;

    MOJE STOPY-pr. Plastyczna; dziecko i rodzic malują stopy farbą, odcisk ozdabiają wg własnych pomysłów; zdjęcia wysyłają do nauczyciela; uwrażliwienie na wady w obrębie stóp- zachęcanie do obserwacji odcisków;

  • Wesołe stopy”- zabawy ruchowe (rodzic plus dziecko; stopy bose); marsz po zmiennych powierzchniach (dywanie, panelach, schodach) całą stopą, we wspięciu na palce, na pięty, na wewnętrznych/zewnętrznych krawędziach stóp; zgniatanie papieru stopami, turlanie zgniecionych kulek między stopami- podawanie kulek do rodzica; unoszenie kulek palcami u stóp, „rzucanie” nimi; rzucanie kulkami do kosza; unoszenie chusteczek higienicznych palcami stóp, zwijanie ich w rulon, rozprostowywanie mięśniami nóg; chodzenie bosymi stopami po pojemnikach wypełnionych zmiennym podłożem (np. makaronem, szyszkami, watą, kamykami, klockami...); wspólne masaże stóp- rodzic dziecku, dziecko rodzicowi- oklepywanie paluszkami, ugniatanie, drapanie, pocieranie stóp, gładzenie piórkiem, stukanie w stopy;

  • Zadanie na popołudnie: ,,Laleczki'' - karty pracy, w plikach przesyłam wam szablony chłopca i dziewczynki, wytnijcie elementy a następnie przyklejcie w odpowiednich miejscach odpowiednie części ciała tak by powstały laleczki; rozwijanie sprawności manualnych, utrwalenie części ciała.

 

Szczegółowy opis wad w obrębie kolan i stóp podeślemy Państwu na maila.

pozdrawiamy

p. Ania i p. Julia

 

Marek Bartkowicz

Czemu wróbelku?”

 

-Wróbelku, czemu tak skaczesz?

Czy Ty nie umiesz inaczej?

-Umiem, lecz skaczę z radości,

bo dziś wybieram się do gości.

-A wczoraj czemu skakałeś?

-Z radości, że gości miałem.

-Przedwczoraj też byłeś radosny!

-Z powodu nadejścia wiosny!

-Cieszyłeś się w środku zimy!

-Bo w zimie mam imieniny!

-Jesienią skakałeś jak zając...

-Bo lubię jak liście spadają.

-Skakałeś też lato całe!

-Bo w lecie wakacje miałem!

-Jak widać, raduje Cię wszystko...

-Bo jestem optymistą!

 

 

 

 

 



Załączniki:



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4

 


ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]