Grupa V - "Poziomki"            

W roku szkolnym 2020 / 2021 w grupie 5- 6 -latków pracują:

Julia Niedźwiecka- nauczyciel
Małgorzata Zawadzka - nauczyciel

Barbara Z. - woźna oddziałowa 

 

Grupa pracuje pon.-pt.w godz. 7.00-17.00

Rano od 6:30 dzieci zbierają się w grupie III Limonki

Od 16:30 grupa schodzi do grupy II Brzoskwinki

 

Mail naszej grupy: grupa.poziomki@op.pl

Zakończenie roku 6-latków w grupie Poziomki odbędzie się dnia 15.06.2021 o godz. 15.30.

 

Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Wiosno hej!''

 

 

 

     

Tematyka tygodnia: MAJ

1. Muzyka wokół nas.

2. Zwierzęta z zagrody.

3. Poznajemy zawody.

4. Kosmiczne podróże.

 

Piosenka do nauki – 

 „Moja mama i mój tata” 

 

1.Kto do przedszkola mnie zaprowadzi?

Kto na wszystko coś zawsze poradzi?

Kto upiecze tort na urodziny?

Z kim najlepiej się razem bawimy?

Kto opowie bajkę zanim zasnę?

To mama, to mama, no jasne!

 

Ref:Bo moja mama najlepsza jest przecież,

I kocham ją bardzo, najbardziej na świecie,

Pocieszy, przytuli i ładnie się śmieje,

Przy mamie świat cały pięknieje.

 

2.Kto na sanki zimą mnie zabierze?

Kto mnie uczy jeździć na rowerze?

Z kim gram w piłkę i lepię bałwana?

Kto ma siłę wziąć mnie na barana?

Kto przeczyta książkę zanim zasnę?

To tata, to tata, no jasne!

 

3.Z kim pojechać chcę latem nad morze?

Kto zawiązać buciki pomoże?

Komu mogę opowiedzieć wszystko?

I najlepiej, gdy jest zawsze blisko?

Z kim obejrzę bajkę zanim zasnę?

I z mamą, i z tatą, no jasne!

 

Wiersz do nauki: 

H. Łochockiej „Obrazek dla mamy”

 

Mamo,

namaluję ci obrazek

zupełnie sama.

Na tym obrazku

jesteśmy razem:

ja, twoja córka,

ty, moja mama.

A twój synek, mój brat,

podaje ci kwiat.

Jesteś pięknie ubrana,

uśmiechnięta i ładna

(rysowałam cię przecież

od rana!).

Tylko mi tu nie wyszło,

że ty, mamo,

jesteś bardzo, a bardzo

kochana!

 

 

L. Marjańskiej Jak rysować tatę?

 

Tatę wielkiego rysować trzeba,

choćbyś rysować miał cały dzień.

Niech jak szczyt góry sięga do nieba,

niech jak dąb rzuca ogromny cień.

Tata podobny jest do olbrzyma,

co na ramionach cały dom trzyma.

A że jest droższy ci od skarbu,

namaluj tatę złotą farbą.

 

 

MIESIĄC: Maj

     1.   „Different types of transport”- wprowadzenie nazw związanych z transportem."

           Cel: poznanie nowego słownictwa, osłuchanie z piosenką „Off we go”.

      2.    „The weels on the bus”- zabawy muzyczne i manipulacyjne z całą grupą,

            Cel: ilustrowanie ruchem treści piosenki.  

     3.   " Discover jobs"- rozpoznawanie i nazywanie słownictwa związanego z zawodami.

          Cel: rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu.

    4.     "I want to be a fighter song"- zabawy muzyczno - ruchowe z piosenką.

            Cel: rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu nazw zawodów w piosence.

 

Słownictwo kluczowe: fast, slow, go, bike, bus, boat, car, train, plane, police officer, waiter, teacher, fire fighter, hairdresser

 

 


 

"Kiedy będę dorosły zostanę...." - konkurs plastyczno - techniczny

Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci z naszego przedszkola
do udziału w konkursie plastyczno - technicznym, pt.:



Podsumowanie tygodnia

W tym tygodniu Poziomki utrwalały poznaną już wcześniej wiedzę, na temat zwierząt w gospodarstwie wiejskim. Przypomnieliśmy jakie zwierzęta możemy spotkać na wsi, ich wygląd, dźwięki, które wydają, gdzie mieszkają oraz co jedzą. Wspólnie wykonaliśmy makietę gospodarstwa, na której umieściliśmy zwierzątka zrobione z plasteliny. Dzieci wykonały tez prace plastyczne, wyklejajac piękne owieczki z wacików kosmetycznych i dekorując je kredkami ołówkowymi. Ćwiczyliśmy tez dodawanie i odejmowanie oraz znaki mniejszości i większości, z czym Poziomki radzą sobie znakomicie. Korzystaliśmy tez z pięknej pogody grając i bawiac się w ogrodzie przedszkolnym oraz przygotowywaliśmy się do nadchodzącej olimpijki.



Muzyka wokół nas

    W tym tygodniu Poziomki poznawały instrumenty. Do naszego kącika trafiło wiele instrumentów m.in. gitara elektryczna, gitara akustyczna, akordeon, harmonijka ustna, bębenki, dzwonki chimes, talerze, trójkąt, bongosy, pudełka akustyczne, grzechotki, dzwonki i wiele innych. Dzieci miały okazję spróbować gry na tych instrumentach, poznały nazwy i brzmienie instrumentów, wykonały akordeony z papieru. Bardzo spodobały im się zagadki słuchowe - musiały wskazać jakie instrumenty słyszą w piosenkach, które można usłyszeć w radiu. Poradziły sobie doskonale i fantastycznie się przy tym bawiły. Dowiedziały się kim jest dyrygent i jak zapisuje się muzykę (czym są nuty i pięciolinia). Uczyliśmy się śpiewać dźwięki zapisane nie nutami ale obrazkami miseczek (kotki) i kości (pieski). Tworzyliśmy również akompaniament do utworu ,,Wesoła zabawa'' K. Langchamps-Drużkiewiczowa. W tym tygodniu było głośno ale dzięki bezpośredniemu kontaktowi z instrumentami dzieci były szczęśliwe. Same tworzyły orkiestry i grały grupowo lub samodzielnie, a żeby wydobyć dźwięk z akordeonu musiały nawet współpracować (1 dziecko wciskało guziczki, drugie grało na klawiaturze a trzecie poruszało miechem :)



Muzykalne Poziomki

Dziś na zajęciach Poziomki gościły Panią Kasię z Ananasów, z którą wspólnie poznaliśmy przeróżne instrumenty muzyczne, ich wygląd oraz dźwięki. Dzieci mogły przyjrzeć się im z bliska oraz zagrać na nich, co sprawiło im wiele radości. Bez problemów tez rozwiązywały zagadki i układały je według wyznaczonego schematu, ćwicząc przy tym również kodowanie.


 

 

 

 

 


ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]