Tydzień "Zabawki na urlopie"

 

Kochane dzieci i rodzice!

Codziennie spotykamy się na zajęciach on-line w godzinach 9.30-10.00

Tym, którzy nie mają możliwości połączyć się z nami na żywo proponujemy następujące zadania.

 

1. Zacznijmy od naszej powitanki :)



 

2. Teraz czas na trochę ruchu! ;) 

3. Dzisiaj poznamy nową literę "z, Z":

4. Podzielmy wyraz "zamek" na sylaby oraz głoski.

5. Poznajmy wyrazy z literą "z". 



 

6 Karty pracy do wydrukowania znajdują się w załączniku, strona 48, 49.

7. Wyklej literę "Z" plasteliną lub bibułą.

 

Powodzenia! :)

 

Wtorek

 

1. Przywitajmy się! :)

 

2. Teraz czas na trochę ruchu! ;) 



 

3. Słuchanie opowiadania „Zabawki”.

Kasia i Franek są rodzeństwem. Bardzo lubią bawić się swoimi zabawkami. Franek uwielbia rakiety i samochody. Natomiast Kasia lubi lalki. Kiedy dzieci idą spać, ich zabawki nie zasypiają… One zaczynają nocne rozmowy. Tak też się stało i dzisiejszej nocy. - O, jaki piękny był dzisiejszy dzień – powiedziała lalka Zosia. - Tak, to prawda – odezwał się samochód Ferdynand. - A może wybralibyśmy się na wakacje? – zaproponowała lalka. Świeci słońce, moglibyśmy pojechać nad morze. - To wspaniały pomysł – powiedział robot. Lubię lepić babki z piasku i patrzeć na fale. Moglibyśmy pojechać od razu. Tak dawno nie byliśmy na wakacjach. Ciągle tylko siedzimy w tym pokoju. - Zgoda – jedziemy. Chórem odpowiedzieli lalka i samochód. Zabierzemy ze sobą piłkę, klocki i misie. - Ale, jak to? – oburzyła się rakieta. Przecież dzieci będą za nami tęsknić. Nie możemy im tego zrobić. Czym się będą bawić, gdy my pojedziemy odpocząć? 

- Masz rację – powiedziała lalka. Kasia, gdy tylko wraca z przedszkola od razu wybiera mnie do zabawy. Będzie jej przykro kiedy wyjadę. - Potęsknią chwilę i zapomną. Jedziemy nad morze. to już postanowione – stanowczo powiedział samochód Ferdynand. I tak też zrobili. Wszystkie zabawki Kasi i Franka pojechały na wakacje. Lalka Zosia, samochód Ferdynand, rakieta, piłka, misie i klocki. Zastawili tylko list zaadresowany do rodzeństwa. Kiedy dzieci rano wstały, nie mogły uwierzyć własnym oczom. w ich pokoju było pusto. na biurku Franka leżała koperta z listem: „Jesteśmy nad morzem. Wracamy za tydzień. Bardzo was kochamy. Wasze zabawki”. i wtedy do pokoju weszła mama. - Kasiu – co tu się stało? – zapytała. Kasia wyjaśniła mamie całą sytuację i zapytała czym mają się teraz bawić. Mama pomyślała chwilę i wyszła do garażu. Za chwilę wróciła z mnóstwem dziwnych „śmieci”. - Po co ci te wszystkie rzeczy? – zapytał Franek uśmiechając się. - Jak to po co? – powiedziała mama. na czas nieobecności waszych zabawek, zrobimy dla was nowe zabawki. - Jak to nowe? – zdziwiły się dzieci. Przecież to są gazety, kartony, nakrętki i nitki. Co chcesz z tego zrobić? - Z włóczki i guzików zrobimy lalkę dla Kasi. - Świetnie – ucieszyła się dziewczynka.

- Z kartonu i rolek po papierze toaletowym, będzie rakieta i samochód. Mamy klej, nożyczki, farby – wszystko się przyda – powiedziała mama. - A więc zabieramy się do pracy – entuzjastycznie krzyknął Franek. Dzieci zaczęły wycinać, kleić, malować. Cieszyły się przy tym niezmiernie. a kiedy skończyły pracę, nie mogły uwierzyć jakie wspaniałe zabawki powstały. - Zobacz, mamo – powiedziała Zosia. Zrobiłam domek dla lalki. Jest w nim łóżeczko z pudełka po herbacie i firanki z tych resztek materiału, które chciałam ostatnio wyrzucić. - Popatrz mamo na moją rakietę – przechwalał się Franek. Jest bombowa… Dobrze, że tata nie wyrzucił tego kartonu po odkurzaczu. - Macie wspaniałe pomysły i wasze nowe zabawki są bardzo ciekawe – Myślę, że zabawki po powrocie z wakacji będą zadowolone z tego co stworzyliście. - a tak na przyszłość… – powiedziała mama – może warto dać nowe życie zużytym przedmiotom…

Odpowiedzcie teraz na pytania:

- czym lubi bawić się Kasia i Franek,

- jakie zabawki mieszkają w pokoju rodzeństwa?

- jakie zabawki wyjechały na wakacje?

- jakie pomysły miały dzieci?

- co zrobili razem z mamą?

- czy warto samemu zrobić zabawki i dlaczego? ?

- co to znaczy „dać nowe życie przedmiotom”?

4. Przyjrzyjcie się obrazkowi, zapamiętajcie jakie zabawki leżą na półkach. Teraz spróbujcie  wymienić je z pamięci nie patrząc na obrazek. 

5. W załączniku znajduje się karta pracy "Miś" i "Lokomotywa". Waszym zadaniem jest wykleić misia kolorowym papierem i pokolorować lokomotywę. 

 

Powodzenia ;)

Środa

 

1. Zacznijmy zabawą ruchową ;)

 



2. Dzisiaj zrobimy węża z papieru.

Potrzebne materiały:
- 12 pasków papieru  (najlepiej technicznego) o wymiarach 8 x 1,5 cm (mogą być jednobarwne, kolorowe, pół na pół - wedle uznania. Mój wąż będzie dwukolorowy, stąd przygotowałam 6 pasków w jasnym odcieniu zieleni i 6 w ciemnym). Jeśli chcecie, by Wasz wąż był dłuższy, po prostu przygotujcie więcej paseczków;
- skrawek czerwonej kartki rysunkowej;
- kartka/kartki techniczna/-e w identycznych kolorach co paski (do stworzenia głowy węża);
- klej w sztyfcie;
- ołówek + ew. gumka do mazania;
- nożyczki;
- czarny cienkopis/pisak/pióro;
- małe, plastikowe oczka;
- klej biały.

Dokładny sposób wykonania znajduje się na stronie: Wąż z pasków papieru, a la łańcuch choinkowy (lubietworzyc.blogspot.com)

 

Powodzenia!:)

CZWARTEK

1. Zacznijmy zabawą ruchową.

 

 

2. Co nie pasuje do reszty? (obrazki znajdują się w pliku "Co nie pasuje do obrazka").

3. Praca plastyczna "Paw"

Będziemy potrzebować:

– rolkę po papierze toaletowym

– kolorowy papier 

– klej

– nożyczki

– spinacz.

Z kolorowego papieru wycinamy obrysowane ręce, najlepiej osoby dorosłej, gdyż dziecko może mieć za małe dłonie, aby pióra ładnie wystawały nad rolką. Rozkładamy je leciutko i na samym dole spinamy spinaczem, możemy również wspomóc się klejem.

Tak otrzymany ogon przyklejamy do tylnej części

rolki i delikatnie po bokach, nożyczkami wywijamy lekko pióra/ paluszki na boki.

Na samym końcu wycinamy i przyklejamy oczy, dziób, oraz nogi.

Źródło: Praca plastyczna ,,Paw” – Przedszkole u Cioci Mariolki

4. Ćwiczenia grafomotoryczne znajdują się w załączniku. "Zabawy z porami roku - grafomotoryczne" strona 52, 53.

 

Powodzenia!:)

PIĄTEK

1. zacznijmy zabawą ruchową.

 

2. "Kosmiczna matematyka" obejrzyjcie i liczcie razem z astronautą



 

3. Karty pracy do wydrukowania znajdują się w załączniku "Zabawy z porami roku - matematyka" strona 46, 47, "Cyfry"



Załączniki:



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]