Nasze emocje - zabawy dla Brzoskwinek

Kraina Emocji - Przedszkouczek.pl

Dzień dobry wszystkim w nowym tygodniu. Codziennie rano, aby być zdrowym poćwicz i zjedz zdrowe śniadanie.

lub

A teraz zapraszamy do różnych zabaw:

PONIEDZIAŁEK

  • "Mój nastrój" – zabawa z emocjami - Zachęcanie do rozpoznawania i nazywania swoich emocji.

Rodzic umieszcza w pokoju,  symboliczne buźki: wesołą, smutną, złą, zwykłą i wyjaśnia znaczenie buziek, a następnie proponuje dziecku, aby stanęło przy takiej, która wskazuje na jego samopoczucie. Jeśli dziecko jest chętne wypowiada się na temat swojego nastroju.
Można te buźki zostawić na dłuższy czas i stworzyć w tym miejscu, tzw. "KĄCIK EMOCJI", do którego dziecko będzie mogło przyjść, usiąść przy buźce odpowiadającej jego samopoczuciu i podzielić się swoimi emocjami (Dlaczego tak się czuję?).
To pomocne w rozwiązywaniu różnych dziecięcych problemów, a może i dorosłych też ;)

Można wydrukować te poniżej lub zwyczajnie narysować.

My i nasze emocje - propozycje zabaw i ćwiczeń - 12539 - Przedszkolowo.pl

  • Co to są „marzenia”? – burza mózgów

(Słownik języka polskiego) marzenie -powstający w wyobraźni ciąg obrazów i myśli odzwierciedlających pragnienia, często nierealne;
- przedmiot pragnień i dążeń; - ciąg myśli i wyobrażeń powstających podczas snu.

MARZENIA – rozmowa kierowana przez rodzica
- Czy masz marzenia?
- Chciałbyś opowiedzieć o swoim marzeniu?
- Czy wszystkie marzenia się spełniają?
- Czy marzenia są potrzebne?
- Po co są marzenia?

 Na koniec możecie narysować swoje największe marzenie.

WTOREK

  • Dziś na dobry początek obejrzyjcie bajkę, pt. "Barwy uczuć" , a następnie porozmawiajcie z mamą lub tatą kto był głównym bohaterem i co się wydarzyło.

 

Skoro już wiecie jaki kolor odpowiada różnym uczuciom, to zapraszamy do stworzenia pracy plastycznej.
Potrzebne wam będą: biała kartka, farby, słomka, mazaki lub kredki do narysowania oczek, ust... i najważniejsze dobry nastrój i chęci.
Rodzice pomogą wam rozpocząć przy nałożeniu plamek z farb na kartce, za pomocą słomki rozdmuchajcie każdą plamkę.
A jak wasze dzieło wyschnie, dorysujcie miny i inne rzeczy dla waszych stworków, które przyjdą wam do głowy. Powodzenia :)

ŚRODA

  • Miły, jak... - ćwiczenia słownikowe
    -Wzbogacanie biernego i czynnego słownictwa
    -Rozwijanie myślenia, wyobraźni.
    Tworzenie listy atrybutów do podanego słowa.
    Miły, jak ...
    Twardy, jak ...
    Słodki, jak ...
    Zielony, jak ...
    Fantastyczny, jak ...
    Smutny jak...
    Wesoły jak...
    Zły jak...

 

  • Co słyszysz? – ćwiczenia słuchowe

Rodzic demonstruje dziecku przedmioty, materiały, które wykorzysta: drewniane łyżki, szklany słoik, szklana butelka, plastikowa butelka, metalowa łyżeczka, gazeta, nadmuchany balon.....
Za "parawanem" rodzic wykorzystuje przedmioty do: pocierania, stukania, gniecenia. Ostatnim dźwiękiem jest syczenie podczas wypuszczania powietrza z balonika. Dziecko odgaduje jakie przedmioty wytworzyły dany dźwięk.

Teraz chwilkę się poruszajcie

Zabawa ruchowa z kartami – Przedszkole Niepubliczne PANDA

  • A na koniec zagadki dźwiękowe  - posłuchajcie uważnie i odgadnijcie. Na pewno poznacie jakieś nowe dźwięki, których jeszcze nie słyszeliście, lub nie zwracaliście na nie uwagi.

 

CZWARTEK

  • "Jestem drzewem" – zabawa dramowa - Rozwijanie wyobraźni i empatii, wczuwanie się w istotę drzewa.

Rodzic proponuje: wyobraź sobie, że jesteś olbrzymim, silnym drzewem, stań jak to drzewo. Pomyśl, że wieje wiatr i porusza konarami dużego drzewa. Poruszaj rękoma. Teraz pomyśl, że jesteś maleńkim, słabym drzewkiem i stań jak to drzewko. Pomyśl, że wieje wiatr i porusza gałązkami małego drzewka. Poruszaj rączkami. Jesteś drzewem, czy czujesz, jak ogrzewa cię słońce? Pomachaj ręką do ptaka, który uwił gniazdo w koronie drzewa. Rozłóż szeroko ręce – gałęzie. Drzewo chłonie krople deszczu.

  • "Drzewo z naszej wyobraźni"– ruchomy kolaż z makulatury.

Rodzic wykleja na podłodze, za pomocą papierowej taśmy malarskiej, duży kontur drzewa. Dziecko otrzymuje kolorową makulaturę. Rodzic proponuje, aby dziecko wypełniło drzewo elementami wyciętymi, wyrwanymi z makulatury (bez przyklejania).
- Czy drzewo jest zadowolone? – rozmowa w oparciu o wykonaną instalację
- Czy drzewo jest zadowolone?
- Czy dobrze się czuje z tymi elementami?
- Z czego drzewo nie cieszyłoby się?
- Kiedy drzewo jest smutne?
- Czego nie powinniśmy robić drzewom?
- Gdzie rosną drzewa?
- Co możemy zrobić dla drzew, aby były szczęśliwe?

  • "Fantazyjne wzorki" – ćwiczenia ruchowo – graficzne - Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej i wyobraźni.

Układanie na dywanie dowolnych wzorów ze sznurka, wstążki, włóczki. Rysowanie w powietrzu jednorącz, oburącz, wzorów podanych przez rodzica oraz nogą na dywanie.

  • Kto teraz zatańczy? – zabawa taneczna „Le Basque” – M. Marais

 

Rodzic włącza muzykę i wydaje dyspozycje:
- teraz tańczą obie nogi (dziecko porusza tylko nogami)
- teraz tańczy tylko głowa (dziecko porusza tylko głową)
- teraz tańczą tylko języczki (dziecko porusza tylko językiem)
- teraz tańczą palce u rąk (dziecko porusza tylko palcami rąk)
- teraz tańczy całe ciało – luźna, swobodna ekspresja taneczna

PIĄTEK

  • O rybaku i złotej rybce – słuchanie opowiadania rodzica w oparciu o niemiecką bajkę ludową (lub oglądanie czytanej bajki)

W dalekim kraju , nad ogromnym morzem żyli w małej chatce rybak z żoną. Chociaż rybak codziennie wypływał w morze na połów ryb, to źle im się wiodło i byli bardzo biedni. Żona rybaka chciała mieć piękny dom, ale to było tylko jej marzenie. Pewnego dnia rybak
zarzu
cił sieci, wyciągnął je i patrzy a tam tylko jedna rybka. Ale jaka, złota, lśniąca cała i prze-mawia do niego ludzkim głosem: rybaku jedną rybką się nie najesz, a jeśli mnie wypuścisz, to spełnię twoje trzy życzenia. Rybak pomyślał chwilę i mówi: zaczekaj tu, muszę się poradzić żony. Żona rybaka ucieszyła się i oczywiście pomyślała o swoim marzeniu, i mówi: powiedz tej rybce, że chcemy mieć piękny dom. Rybak przekazał życzenie rybce i kiedy wrócił do żony, zobaczył ją przed nowym, wspaniałym domem. Ale niedługo trwała radość kobiety, bo zachciało się jej zamku. i mówi do męża: idź do rybki i niech spełni ona drugie życzenie. Chcę mieszkać w zamku. Rybak się zdziwił, po co jego żonie zamek, skoro mają taki wspaniały dom, ale poszedł nad morze i zawołał rybkę. Kiedy Złota Rybka wynurzyła się z morskich fal, rybak przekazał prośbę żony. Wraca rybak do domu, a tu już nie dom, ale olbrzymi zamek stoi. Minęło trochę czasu, a żona rybaka ma nową zachciankę. Mężu, mój drogi – mówi. Chciałabym mieć wielką władzę i panować nad całym światem. Idź do rybki, żeby spełniła trzecie życzenie. Rybak był trochę przestraszony chciwością żony, ale zawołał rybkę i przekazał życzenie. Oj, nie była rybka zadowolona! i mówi do rybaka: wracaj do domu, a zobaczysz co się stało.Wraca rybak i widzi: stara, rozwalająca się chatka, a przed chatką jego żona.

Marzenia i chciwość – rozmowa w oparciu o opowiadanie

  • "Które z kolei?" – zabawa dydaktyczna - Wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi.

Dziecko siedzi w półkolu na dywanie .Odwołując się do bajki, rodzic pyta dziecka, ile było życzeń do złotej rybki, jakie było pierwsze, drugie, trzecie. Rodzic ustawia przed dzieckiem kilka plastikowych lub takich jak ma w domu kubeczków lub talerzyków, każdy w innym kolorze i pyta dziecka: jakiego koloru jest pierwszy kubek, drugi...itd. Następnie poleca dziecku: aby włożył tę kredkę do pierwszego kubka (kredka w kolorze kubka), włóż tę kredkę do trzeciego kubka (kredka w kolorze trzeciego kubka) itd.
Kolejne polecenia: mam tu klocki (adekwatnie do kolorów kubków), dziecko wkłada je do kubków?; do pierwszego, drugiego...itd.

A teraz proszę o przeniesienie pierwszego kubka na półkę lub stolik, następnie drugiego, itd...

  • Gry interaktywne :)

<<<Dopasuj emocje

<<<Jak się czujesz?

  • A na koniec wydrukujcie lub rozwiążcie na ekranie

Życzymy Wam udanego i radosnego weekendu, a w poniedziałek zapraszamy do przedszkola. Huraaaa!!!!
p. Monika i p. Magda



ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]