RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Podstawa programowa w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach 7.30 - 12.30
W roku szkolnym 2024/2025 przerwa wakacyjna
w przedszkolu jest w sierpniu :)
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu – grupa dzieci młodszych 3-4- letnich
gr. I ,, Cytrynki", ,, gr.II ,, Brzoskwinki", gr.III ,, Limonki"
I część – PORANNA
Godziny |
Zajęcia |
6.30 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne. Zabawy integrujące grupę. Zabawy samodzielne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym. |
8.15- 8.30 |
Zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30- 9.00 |
Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
II część – GŁÓWNA
Godziny |
Zajęcia |
9.00- 9.30 |
Zajęcia kierowane z całą grupą zgodnie z tematyką, w oparciu o podstawę programową. Zintegrowana działalność edukacyjna: aktywność językowa, matematyczna, społeczno-przyrodnicza, muzyczna, ruchowo- zdrowotna, plastyczno- techniczna. Zabawy stymulujące rozwój dzieci. |
9.30.- 10.00 |
Przekąska owocowo- warzywna. Czynności samoobsługowe przed wyjściem. |
10.00- 11.00 |
Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry i zabawy inspirowane przez dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych gry i zabawy w sali. |
11.00- 11.30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Czynności porządkowe. |
11.30- 12.00 |
Obiad-celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami ( widelcem, łyżką) Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
III część – POOBIEDNIA
Godziny |
Zajęcia |
12.00 – 14.00 |
Zabiegi opiekuńcze,higieniczne,czynności samoobsługowe, przygotowanie do odpoczynku poobiedniego. Leżakowanie- odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej. |
14.00- 14.30 |
Przygotowanie do podwieczorku- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. |
14.30- 15.00 |
Podwieczorek- kultura spożywania posiłków. |
15.00- 17.00 |
Zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy swobodne dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka. Kontakty indywidualne. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu – grupa dzieci starszych 5-6- letnich- gr. IV,, Mandarynki",
gr.V,, Poziomki", gr.VI ,, Ananasy", gr. VII,, Kokosy", gr.VIII,,Arbuzy"
I część – PORANNA
Godziny |
Zajęcia |
6.30 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne. Zabawy integrujące grupę. Zabawy samodzielne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym. |
8.15- 8.30 |
Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30- 9.00 |
Śniadanie- realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
II część – GŁÓWNA
Godziny |
Zajęcia |
9.00- 10.00 |
Zajęcia kierowane z całą grupą zgodnie z tematyką, w oparciu o podstawę programową. Zintegrowana działalność edukacyjna: aktywność językowa, matematyczna, społeczno-przyrodnicza, muzyczna, ruchowo- zdrowotna, plastyczno- techniczna. |
10.00- 10.15 |
Przekąska owocowo- warzywna. Czynności samoobsługowe przed wyjściem. |
10.15- 11.15 |
Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, gry i zabawy inspirowane przez dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące i badawcze – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych gry i zabawy w sali. |
11.15- 11.30 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
11.30- 12.00 |
Obiad- celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
III część – POOBIEDNIA
Godziny |
Zajęcia |
12.00 – 14.00 |
Ćwiczenia relaksacyjne. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Pobyt na świeżym powietrzu. |
14.00- 14.30 |
Przygotowanie do podwieczorku- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. |
14.30- 15.00 |
Podwieczorek- kultura spożywania posiłków. |
15.00- 17.00 |
Zabawy swobodne dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka. Kontakty indywidualne. Rozchodzenie się dzieci. |