Grupa VI - "Ananasy"
W roku szkolnym 2020/2021 w grupie 6-latków pracują:
Katarzyna Walińska - nauczycielka
Magdalena Mielech - nauczycielka
Anna H. - woźna oddziałowa
GRUPA PRACUJE: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA W GODZ. 7:30-16:30, CZWARTEK I PIĄTEK W GODZ. 7:30-16:00
(rano dzieci do 7:30 zbierają się w grupie III ,,Limonki'',
po południu: poniedziałek, wtorek, środa dzieci od 16:30 są w grupie II ,,Brzoskwinki'', we czwartki i piątki - od 16:00 są grupie V ,,Poziomki'' - grupa o 16:30 schodzi do grupy II ,,Brzoskwinki'').
Konsultacje rodziców z nauczycielkami odbywają się poprzez adres e-mail naszej grupy:
ananasy-81@wp.pl
Tematyka tygodniowa - KWIECIEŃ
1. W gospodarstwie.
2. Mój dom.
3. Dbamy o Ziemię.
4. Jestem Polakiem.
Piosenka do nauki
„Kocham Polskę” sł. i muz. Jolanta Zapała
Ref: Kto ty jesteś? Polak mały.
Mieszkam w Polsce, w moim kraju.
Kocham Polskę sercem całym,
chociaż jestem dzieckiem małym.
Morze, góry, lasy, pola,
moja droga do przedszkola.
Tata, mama, siostra, brat,
To jest mój najlepszy świat.
Czy to ptaszki, mrówki, osy?
Czy robaczki z rannej rosy?
Czasem słonko, czasem deszcz,
Polska najpiękniejsza jest.
Polskie łany pełne zboża,
górskie szczyty, błękit morza.
Lazur nieba, rzeki toń,
to jest mój rodzinny dom.
Wiersz do nauki
,,Kurki trzy'' Henryk Rostworowski
Wyszły w pole kurki trzy
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza przodem, w środku druga,
trzecia z tyłu oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
raz dwa! raz dwa! W pole szły.
Wyszło w pole kurek pięć
i na ziarnka miało chęć.
Pierwsza przodem, za nią druga,
trzecia, czwarta oczkiem mruga.
Piąta z tyłu gdacze tak:
„mam na ziarnka wielki smak”.
Wyszło w pole kurek sześć,
bo ziarenka chciało jeść.
Idą kurki droga pusta,
a na końcu kurka szósta.
Idzie w pole kurek sześć,
będą zaraz ziarnka jeść.
Tematyka zajęć - miesiąc KWIECIEŃ
1. "Funny bunny" – Zabawy językowe ze słownictwem dotyczącym Wielkanocy. Słuchanie piosenki tematycznej.
2. "Counting eggs and flowers" – Zabawy językowe i matematyczne. Utrwalenie słownictwa związanego z wiosną i Wielkanocą.
3. "Do you like running?" – Zabawy ruchowe ze słownictwem związanym ze sportem. Oglądanie filmu edukacyjnego o znanych sportowcach w Anglii i Stanach Zjednoczonych.
4. "Fast like lightning" – Układanie historyjki obrazkowej dotyczącej dyscyplin sportowych. Używanie określeń "fast" i "slow".
Słownictwo kluczowe:
Easter egg, Easter bunny, basket, chick, lamb, running, swimming, skating, playing, football, riding a bike, playing basketball, skiing, playing tennis, horse riding, dancing, fast, slow.