Grupa VI - "Ananasy"

 

W roku szkolnym 2020/2021 w grupie 6-latków pracują:

Katarzyna Walińska - nauczycielka

Magdalena Mielech - nauczycielka

Anna H. -  woźna oddziałowa

 

GRUPA PRACUJE: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA W GODZ. 7:30-16:30, CZWARTEK I PIĄTEK W GODZ. 7:30-16:00
(rano dzieci do 7:30 zbierają się w grupie III ,,Limonki'',

po południu: poniedziałek, wtorek, środa dzieci od 16:30 są w grupie II ,,Brzoskwinki'', we czwartki i piątki - od 16:00 są  grupie V ,,Poziomki'' - grupa o 16:30 schodzi do grupy II ,,Brzoskwinki'').
 


Konsultacje rodziców z nauczycielkami odbywają się poprzez adres e-mail naszej grupy: 

ananasy-81@wp.pl


 

Drodzy Rodzice!

19.01.2021 (wtorek) będziemy obchodzić w naszej grupie Dzień Babci i Dziadka. Prosimy o przygotowanie stroju dla dzieci na tę uroczystość:

  • chłopcy: biała koszula i czarne spodnie,
  • dziewczynki – tylko biała koszula (dziewczynki będą przebrane w jednakowe spódnice).

Zapraszamy dziadków i rodziców do obejrzenia relacji  - filmu i zdjęć z Dnia Babci i Dziadka , które wstawimy 21.01.2021 na stronę internetową naszej grupy.

 

20.01.2021 (środa) odbędzie się Bal karnawałowy. Tego dnia dzieci mogą przyjść przebrane w karnawałowe stroje.

 

Dziękujemy!

P. Magda i P. Kasia

 


 

Tematyka tygodniowa - STYCZEŃ

1.Witamy Nowy Rok.

2. Karnawał.

3. Kocham Babcię i Dziadka.

4. Zwierzęta zimą.

 

Piosenka do nauki

„Dla Babci i Dziadka” sł. Jolanta Zapała

Ref: Serduszko dla Babci dzisiaj mam

 i bukiecik kwiatów też jej dam.

 A dla dziadka narysuję super wóz,

 żeby kupił sobie furę i mnie wiózł.

1. Babcia jest od rozpieszczania,

śpiewa mi do snu.

Od pysznego gotowania,

choć grymaszę już.

Nie okrzyczy i przytuli zawsze mnie,

kocham moją babcię z nią być chcę.

2. Dziadek jest od naprawiania,

taki Super Men.

Od szybkiego ratowania,

dobrze o tym wiem.

Gdy napsocę i nabroję, cicho sza,

tylko dziadek me sekrety dobrze zna.

 

Wiersz do nauki

,,Moja Babcia'' Bożena Forma

Jestem sobie wnuczka mała,
moja babcia jest wspaniała.
Zna tuziny pięknych bajek,
których słucha się wspaniale.

Gry, zabawy, wyliczanki
różne wiersze, zgadywanki.
Umie z klocków stawiać wieże,
dobrze gra na komputerze.

Zawsze zgrabnie piłkę łapie,
aż się na nią gapią gapie.
Zimą bierze mnie na narty.
Kocham babcię to nie żarty!

 

,,Kwiaty dla dziadka'' Wanda Chotomska

Kto ci opowie o dawnych latach?
Tych lat naoczny świadek.
Jak kraj nasz rośnie, jak rosną ludzie
Opowie ci nasz dziadek.

Otworzy serce, kieszeń otworzy,
podsunie czekoladę.
Z twoich sukcesów zawsze się cieszy.
Kto? No, wiadomo - Dziadek!

A jak coś spsocisz, jak coś naknocisz,
jak trzeba spytać o radę -
To kto za uszy wyciągnie z biedy?
Wiadomo, zawsze - Dziadek!

Więc wnuki proszą, żeby w kwiaciarniach
kwiatów nie chować pod ladę
Dziadek ma święto! Kwiaty dla Dziadka!
Wiwat, niech żyje Dziadek!

 


Tematyka zajęć - miesiąc STYCZEŃ

1. "Big or small?" – Zabawa ruchowa. Używanie określeń "small", "medium", "big" w piosence tematycznej.

2. "Wild animals" – Oglądanie bajki edukacyjnej w języku angielskim. Rozpoznawanie i nazywanie słownictwa związanego z dzikimi zwierzętami.

3. "Animals quiz" – Quiz wiedzy dotyczący poznanego słownictwa dotyczącego dzikich zwierząt. Utrwalanie kolorów i poznanych cyfr.

4. "Long snake" – Zabawa ruchowa "Move like a snake". Rozpoznawanie i nazywanie wyrażeń "long" i "short". 

 

Słownictwo kluczowe:

long, short, lion, elephant, zebra, giraffe, hippo, monkey, parrot, gorilla, snake, crocodile.

 

 

 

W spiżarni Ananasów

Nastała sroga zima. Czas więc na degustację przetworów naszych mam i babć, które zgromadziliśmy w naszej Ananasowej spiżarni. Dziś dzieci utrwaliły wiadomości o zdrowym odżywianiu i zastosowaniu owoców i warzyw. Ale najważniejszy był poczęstunek. Pysznie smakowały powidła, dżemy i kompoty naszym Ananaskom. Mniam!



Konkurs foto "Perełki przyrody"- zima

Anna Kuba i Julia Niedźwiecka



Noworoczne koło matematyczne w ,,Mandarynkach'' i ,,Ananasach''

Mandarynki i Ananasy na pierwszych zajęciach koła matematycznego w Nowym Roku rozwijały  rozumienie rytmicznej organizacji czasu według metody E. Gruszczyk - Kolczyńskiej. W zabawach matematycznych dzieci ćwiczyły kolejność dni tygodnia, miesięcy i pór roku oraz rozumienie stałego ich następstwa. Tworzyły ,,pierścienie'' matematyczne na talerzykach papierowych, a dni tygodnia zastępowały klockami i guzikami. Układaliśmy wspólny kalendarz za pomocą figur geometrycznych i zaznaczaliśmy stałe następstwo miesięcy. Z nazw dni tygodnia oraz miesięcy przedszkolaki układały również rytmy. Nie zabrakło również zabaw z różnego rodzaju kalendarzami.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]