Grupa V - "Poziomki"

                       

 

W GRUPIE PRACUJĄ:

Agnieszka Maciorowska - nauczycielka

Monika Lulewicz - nauczycielka

Zofia Puchalska - woźna oddziałowa

 

Grupa pracuje w godzinach:

od 7.00 - 17.00

Rano - do godziny 7.00 dzieci przyprowadzamy do gr III "Limonki"

 

 

 

     

 

LUTY

       

        TEMATY REALIZOWANE:        

1. Baśnie, bajki, legendy

2. Czyste powietrze wokół nas

3. W dawnych czasach

4. Wynalazki

 

 

 

  Wprowadzenie litery:   B, b/ N, n/ P, p

    Poznamy liczbę:   0

 

Uczymy się piosenki:

" Lubimy bajki"

1. Oj rety, co tu się dzieje,
wszędzie są wróżki i czarodzieje.
To nie do wiary, ja chyba śnię,
wszystko co zechcę, to spełnia się!

Ref. No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.

2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
oto księżniczka tańcuje z księciem.
Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
tylko macochy trochę mi żal.

Ref. No, bo my lubimy bajki...

3. Abrakadabra, hokus- marokus,
w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
Dla czarodzieja przestroga ta,
aby nie zbudził śpiącego zła.

Ref. No, bo my lubimy bajki...

 

Uczymy się wiersza D. Niemiec:

" Bezpiecznie w Internecie"

Wiele rzeczy w dzisiejszym świecie
dzieje się w sieci, a więc w Internecie.
Jednak pamiętaj drogi użytkowniku,
że tam niebezpieczeństw czyha bez liku.
By serfowanie w necie bezpieczne było
lepiej, by nic cię nie zaskoczyło.
Używaj stron tylko dobrze znanych,
przez twoich rodziców zaakceptowanych.
Gdy ktoś cię pyta o prywatne sprawy,
nie traktuj tego jak dobrej zabawy.
Nie mów mu o swych sekretach, o tym, co masz w domu,
o tych sprawach w internecie nie mówi się nikomu.
Gdy ktoś do czegoś złego namówić próbuje cię,
powiedz o tym rodzicom, ni chwili nie wahaj się.
Musisz czuć się bezpiecznie zawsze i wszędzie,
a wtedy, także w sieci, fantastycznie będzie.

 

 

 

Konsultacje indywidualne:

 ostatni wtorek każdego miesiąca o godz. 17:00 (p. Agnieszka)

drugi czwartek każdego miesiąca o godz. 17:00 (p. Monika)

Prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczyciela o chęci kontaktu.

 

 

 

 


JĘZYK ANGIELSKI

Tematy realizowane w lutym:

1. Magic, magic,1,2,3- wprowadzenie w tematykę związaną z zabawkami. Zapoznanie z piosenką „Where’s my toy?”

2. Podsumowanie materiału leksykalnego poprzez zabawy muzyczno- ruchowe i manipulacyjne. Zapoznanie z liczbami 1-5.

3. Max is cold! Wprowadzenie w tematykę związaną z ubraniami. Aktywizacja słownictwa w zabawach TPR i manipulacyjnych.

4. Utrwalanie znajomości słownictwa związanego z ubraniami z wykorzystaniem piosenki Super Simple Song „Put on”

 

 


W LUTYM:

 

1. Rock and roll – wprowadzenie.

2. Krok podstawowy w rock and roll w miejscu. Rytm 4/4 na bazie kroku podstawowego.

3. Obrót w prawo, obrót w lewo w rock and roll.

4. Utrwalenie poznanych kroków w rock and roll.


Andrzejki w Poziomkach

Grupa V obchodziła w tym tygodniu "Andrzejki". Dzieci dowiedziały się za pomocą krótkiego opowiadania o historii tego święta  o tym, że  „Andrzejki” to stary ludowy zwyczaj. Wróżby czyniono 29 listopada i miały one dać odpowiedź na pytanie, co kogo czeka w przyszłości. W wigilię św. Andrzeja prześcigano się więc w pomysłach, by z najróżniejszych oznak wyczytać swoją przyszłość. Tradycja wróżb przetrwała do dzisiaj dlatego my też na chwilę przenieśliśmy się w ten magiczny czas. Dzieci wybierały zawód który mogą w przyszłości wykonywać, losowały karteczki których kolor przepowiadał im cenne rady i ostrzeżenia na następny rok. Dziewczynki układały swoje buciki i już wiemy, która z nich pierwsza wyjdzie za mąż :). Dzieci ozdabiały swoje
"magiczne klucze", a przy tym wszystkim było dużo tańców i dobrej zabawy.
Przemiłym prezentem dla wszystkich były "ciasteczka z wróżbą" upieczone własnoręcznie z mamą i przyniesione przez Olę
z naszej grupy. Dziękujemy bardzo za tak miłą niespodziankę.



Lekcja z ratownikiem medycznym w Poziomkach

5 listopada odbyły się w Poziomkach zajęcia edukacyjne z ratownikiem medycznym z cyklu: "Szpital Pluszaka"
Spotkanie miało za zadanie zapoznanie dzieci z zasadami funkcjonowania służb ratowniczych, postępowania w sytuacji zagrożenia życia oraz wzywania pomocy.
Instruktor ubrany był w odblaskowe, świecące medyczne ubranie, mające za zadanie oswoić dzieci z widokami ratownika, tak by w razie interwencji podczas nagłego zdarzenia przywołane wspomnienia wywoływały pozytywne reakcje zamiast strachu.
Ratownikowi towarzyszył ogromny miś, na którym dzieci mogły poćwiczyć różne zadania.
Pan miał ze sobą również torbę z narzędziami medycznymi, które dzieci mogły dotknąć i doświadczyć.
Kolejną atrakcją, był fantom dziecka, na którym każdy z uczestników mógł przećwiczyć udrażnianie dróg oddechowych.
W trakcie spotkania dzieci otrzymały wiele kolorowych nalepek ze zwierzątkami i hasłem „dzielny pacjent”.
Przez cały czas zajęć nie było chwili na  nudę. Sposób ich prowadzenia był bardzo atrakcyjny dla dzieci jak również dla pań ;).


 




oddzialy

góra strony