Grupa V - "Poziomki"

                       

W grupie "Poziomki"

w roku szkolnym 2019 / 2020 

pracują:

Anna Kuba- nauczyciel

Julia Niedźwiecka- nauczyciel

 Anita Tarasiewicz- woźna oddziałowa 

 

Grupa pracuje w godzinach 

7:00-17:00

 

Konsultacje indywidualne:

p. Julia - I i III poniedziałek miesiąca

p. Ania - II i IV poniedziałek miesiąca

Prosimy o wcześniejsze zgłaszanie chęci konsultacji :)

 

Tematyka tygodniowa w GRUDNIU:

1. Świąteczne pocztówki.

2. Krótkie dni - długie czytanie.

3. Spotkanie przy wigilijnym stole.

4. Święta będą cały rok.

5.Mijają dni, tygodnie, lata.

 

Piosenka do nauki:

,,Gore gwiazda Jezusowi'':

Gore gwiazda Jezusowi w obłoku, w obłoku. 
Józef z Marią asystują przy boku, przy boku

 

Ref.:
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Wół i osioł w parze służą przy żłobie, przy żłobie
Huczą, buczą delikatnej osobie, osobie 
Ref.:

Pastuszkowie z podarunki przybiegli, przybiegli
W koło szopę o północy obiegli , obiegli
Ref.:

Anioł Pański sam ogłosił te dziwy , te dziwy
Których oni nie słyszeli jak żywi, jak żywi
Ref.:

Anioł Pański kuranciki, wycina, wycina
Stąd pociecha dla człowieka jedyna, jedyna
Ref.:

Już Maryja Jezuleńka powiła, powiła
Stąd wesele i pociecha zstąpiła, zstąpiła
Ref.:

Gore gwiazda Jezusowi w obłoku, w obłoku. 
Józef z Marią asystują przy boku, przy boku
Ref.

Wiersz do nauki

,,Jedzie zima'' Cz. Janczarski:

Przypłynęła chmura sina.
Od północy wiatr zacina.
Kot wyjść z izby nie ma chęci.
Coś się tam na dworze święci!

Kraczą wrony na parkanie:
? Jedzie zima, groźna pani!

I już lecą z nieba śnieżki,
zasypują drogi, ścieżki,
pola, miedze i podwórka,
dach, stodoły, budę Burka.

Kraczą wrony na jabłoni:
- Jedzie zima parą koni!

Mróz ściął lodem brzeg strumyka.
Zając z pola w las pomyka.
krasnalkowi zmarzły uszy,
już spod pieca się nie ruszy!

Kraczą wrony na brzezinie:
- Oj, nieprędko zima minie!

Tematyka zajęć - miesiąc GRUDZIEŃ

1. ''Let’s make a snowmen'' – Wprowadzenie słownictwa związanego z zimą. Wprowadzenie piosenki ,,Winter song’’.

2. ''Christmas'' - Zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi krajów anglosaskich.

3. ''The Christmas Story'' - Utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. 

4. ''Spin and win'' - wprowadzenie w tematykę rozdziału ,,Zabawki'' poprzez zabawy multisensoryczne. Zapoznanie z piosenką ,,Where’s My Toy?’’

 

Słownictwo kluczowe:

snow, snowmen, snowballs, sunglasses, scarf, umbrella, stockings, decorations, milk, biscuits, christmass tree, Santa Claus, doll, ball, plane, train.

 


rytm

Tematyka zajęć - miesiąc GRUDZIEŃ

1. Ukłony – wprowadzenie zasad prawidłowej postawy.
2. Krok ozdobny w polce.
3. Cwał bokiem w polce.
4. Formy zabawowe z wyklaskiwaniem rytmu w dłonie i o kolana.

 


 

Urodziny Wojtka A

W grudniu obchodziliśmy 5-te urodziny Wojtka, życzymy Tobie 100 lat! :)



Poczta

    W pierwszym tygodniu grudnia ,,Poziomki'' realizowały tematykę związaną z kartkami świątecznymi. Dzieci samodzielnie przygotowały pocztówki i włożyły do zaadresowanych kopert. W czwartek wybraliśmy się na pocztę, gdzie po zakupieniu znaczków pocztowych, nakleiliśmy je na koperty i wysłaliśmy nasze życzenia do bliskich osób. Mamy nadzieję, że wszystkie życzenia dotrą do adresatów :) 



Andrzejki w Poziomkach

W piątek, staropolskim zwyczajem, uczciliśmy Andrzejki. Jak nakazuje tradycja-powróżyliśmy sobie. Niegdyś wróżby andrzejkowe były przeznaczone dla niezamężnych kobiet, my natomiast dostosowaliśmy je pod nasze poziomkowe potrzeby :) najpierw przebijaliśmy serce pełne imion i z ciekawością sprawdzaliśmy z kim połączy nas los- przyjaźnią, sympatią, wspólnymi zabawami... Tradycyjnie laliśmy wosk i próbowaliśmy odgadnąć z kształtów, co nas czeka. A na koniec- kubeczki pod którymi ukryte były różne skarby. Śmiechu było co nie miara! A czy się sprawdzi....? Los pokaże! 



Sesja Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne

Raz na dwa tygodnie dzieci uczestniczą w sesjach Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne. Ruch Rozwijający to nie zestaw ćwiczeń - to proces komunikacji międzyludzkiej. Można powiedzieć, że jest to pomoc w odpowiedzi na podstawowe pytania: Kim jestem!, Jacy są inni ludzie?, Jak żyć z innymi ludźmi?, Jak zadbać o swoje miejsce w przestrzeni?, Jak poznać granice swojej przestrzeni osobistej i jak jej bronić? Ruch Rozwijający jest metodą, która poprzez różnorodne propozycje aktywności ruchowych w kontakcie z innymi ludźmi na celu ma budowanie: świadomości ciała, świadomości przestrzeni, świadomości relacji.



Muzeum Historyczne

20 listopada ,,Poziomki'' pojechały na wycieczkę do Muzeum Historycznego w Białymstoku, na zajęcia pt.: ,,Moja pierwsza wizyta w muzeum''. W czasie zajęć dzieci dowiedziały się czym jest muzeum, kto w nim pracuje i jakie skarby można tam obejrzeć. Nauczyły się znaczenia trudnych słów: kustosz, muzealnik, zabytki, konserwator. Dowiedziały się dlaczego eksponatów nie należy dotykać, a także miały okazję zobaczyć sprzęty z dawnych lat: żelazko na węgiel, żelazko z duszą, ręczny ,,mikser'', gramofon, nożyczki do świec, syfon i wiele wiele innych. Był to bardzo ciekawy wyjazd, który sprawił dzieciom dużo radości, planujemy więc kolejne wycieczki w najbliższym czasie :)



W matematycznym świecie

Obcowanie z matematyką większości osób wydaje się trudne. I raczej mało miłe :) my, Poziomki, bardzo lubimy działania matematyczne. Na co dzień, we wszelkich możliwych sytuacjach, przeliczamy, przypominamy sobie dni tygodnia, pory roku, zapoznajemy się z wyglądem cyfr... Praktycznie w każdą aktywność wplatamy elementy matematyki. Ten zeszły tydzień szczególnie poświęciliśmy temu zagadnieniu. Zwieńczeniem matematycznego tygodnia była wizyta p. Dyrektor na naszych zajęciach. 



Zabawy ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjnej

Dziecko w wieku przedszkolnym ma naturalną potrzebę ruchu. Jest żywe, wszędzie go pełno, nie potrafi jeszcze skupić się dłużej na jakiejś czynności pozostając "w bezruchu". I dobrze, takie są prawa rozwoju! :) ażeby mogła rozwinąć się motoryka mała (koordynacja ręki, sprecyzowane ruchy dłoni) należy zadbać o rozwój motoryki dużej (dużych partii mięśniowych; ogólny rozwój fizyczny). Dlatego tak ważny w życiu naszych dzieci jest ruch: zabawy bieżne, skoczne, rzutne, ale przede wszystkim te z elementem równoważnym. Wszelkie pozycje wytrącające z równowagi motywują mięśnie głębokie do pracy, a to działa korzystnie na prawidłową postawę ciała (mięśnie utrzymują kręgosłup!). Zainwestowałyśmy więc w zakup krążków sensorycznych, które świetnie zabierają dzieciom stabilny grunt spod nóg :) wykonując  proste ćwiczenia na niestabilnym podłożu dzieci zmuszają mięśnie do wytężonej pracy! Zobaczcie sami! 



Urodziny Mai i Jasia P

Ostatnio świętowaliśmy urodziny Mai i Jasia P. z tej okazji solenizanci przygotowali dzieciom słodkie poczęstunki: cukierki, a mama Jasia wpadła na pomysł by dzieci same przygotowały sobie słodkie babeczki co dzieciom sprawiło wielką frajdę. Maju i Jasiu STO LAT! :) 


 




oddzialy

góra strony