Grupa IV - "Mandarynki"

0002T5ALLGLK3SO1-C116-F4

W grupie pracują:

Iwona Romanowska – nauczyciel

Agnieszka Lubicz - Sienicka– nauczyciel

Barbara Zubrycka – woźna oddziałowa

 

Grupa pracuje w godzinach
6:45-16:45

(z rana - do godziny 6:45 dzieci przyprowadzamy do gr III;

  od godziny 16.45 - odbieramy z grupy V)

 

UWAGA!

Konsultacje indywidualne z rodzicami

odbywają się w każdy drugi i trzeci wtorek miesiąca o godz. 16.45

Prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczycielek

o chęci przybycia na konsultacje.

Dziękujemy!

 

                                

                                                                                             

LUTY

 

 Tematy kompleksowe:

   

Baw się z nami w karnawale

Chcemy oddychać czystym powietrzem

Baśnie, bajki, legendy

W krainie Eskimosów

 

Wprowadzenie litery: B,b; N, n

Poznajemy liczbę: 9

 

Wiersz do nauki:

"Kareta"

Jedzie kareta po świecie,

a kto jest w tej karecie?

przy oknie z lewej strony - 

siedzi Kapturek Czerwony,

dalej na stercie poduszek - 

malutki Tomcio Paluszek,

a tam gdzie największy tłok,

zgrzyta zębami smok.

Uwaga, oj Uwaga - 

to przecież Baba Jaga,

pomiędzy walizkami - 

dziewczynka z zapałkami. 

ciekawe, czy już wiecie, 

kto jedzie w tej karecie? 

 

 

Piosenka do nauki:

 „Pingwin”

O, jak przyjemnie i jak wesoło

w pingwina bawić się, się, się.

Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,

do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy!

Pingwinek mama, pingwinek tata,

pingwinek synek, córki trzy.

Raz nóżka prawa,……….

Kiedy pingwina tańczy rodzina,

to aż podłoga cała drży.

Raz nóżka prawa,……….

Gdy Antarktydą pingwiny idą,

Śpiewają głośno „pi, pi, pi”.

Raz nóżka prawa,……….

 

 

Język angielski w lutym:

1. Magic, magic,1,2,3- wprowadzenie w tematykę związaną z zabawkami. Zapoznanie z piosenką „Where’s my toy?”

2. Podsumowanie materiału leksykalnego poprzez zabawy muzyczno- ruchowe i manipulacyjne. Zapoznanie z liczbami 1-5.

3. Max is cold! Wprowadzenie w tematykę związaną z ubraniami. Aktywizacja słownictwa w zabawach TPR i manipulacyjnych.

4. Utrwalanie znajomości słownictwa związanego z ubraniami z wykorzystaniem piosenki Super Simple Song „Put on”

 


 

W LUTYM:

 

1. Rock and roll – wprowadzenie.

2. Krok podstawowy w rock and roll w miejscu. Rytm 4/4 na bazie kroku podstawowego.

3. Obrót w prawo, obrót w lewo w rock and roll.

4. Utrwalenie poznanych kroków w rock and roll.

 

 


Tydzień Dziecka rozpoczęty

W poniedziałek 28 maja "Mandarynki" z "Limonkami" rozpoczęły Tydzień Dziecka bardzo aktywnie.
Po śniadaniu wzięliśmy koce i zrobiliśmy mały piknik ze słodką niespodzianką od p. Kasi i p. Moniki w postaci lodów.
Kiedy dzieci się orzeźwiły wybraliśmy się na spacer do naszego pobliskiego lasu gdzie obserwowaliśmy przyrodę oraz wsłuchiwaliśmy się w odgłosy jego mieszkańców. Nie zabrakło również jak na sprytnych i wysportowanych przedszkolaków przystało gier i zabaw ruchowych, w których obie grupy poradziły sobie wyśmienicie
i które sprawiły dużo radości wszystkim dzieciom.
Wracając do przedszkola spotkaliśmy nawet "małe krasnoludki" czytające na polance w lesie,
a były to nasze najmłodsze przedszkolaki z gr. "Cytrynek".



Gawędy podlaskie czyli spotkania z tradycją - odcinek VI

Już po raz szósty w naszym kąciku regionalnym odbyło się spotkanie "Limonek" i "Mandarynek". Tym razem dzieci dowiedziały się o znanych osobach kojarzonych z Podlasiem. Poznały Ludwika Zamenhofa - twórcę Esperanto, aktorów Izabelę Skorupko i Justynę Sieńczyłło, dziennikarza - Szymona Hołownia. Bezbłędnie skojarzyły barwy żółto - czerwone z naszą białostocką "Jagiellonią". Na zakończenie zatańczyły przy muzyce Zenka Martyniuka - bo disco polo narodziło się na naszych terenach. Dziękujemy wszystkim za wspólnie spędzony czas. 



Mandarynki - to sprawni chłopcy i dziewczynki!

We czwartek, 10 maja, odbyły się pokazowe zajęcia ruchowe dla rodziców Mandarynek. Dzieci bardzo cieszyły się na to spotkanie i podczas wykonywanych ćwiczeń dawały z siebie wszystko. Rodzice natomiast mogli obejrzeć jak prowadzone są zajęcia z rozwoju fizycznego oraz jak dzieci radzą sobie z nieśmiałością i pokonywaniem trudności. Podczas ewaluacji zajęć opiekunowie mogli także wykazać się uzdolnieniami sportowymi wrzucając woreczki do wybranego kosza. Dziękujemy za 100% frekwencji! Mandarynki i pani Kasia.


 




oddzialy

góra strony