Grupa IV - "Mandarynki"

0002T5ALLGLK3SO1-C116-F4

W grupie pracują:

Iwona Romanowska – nauczyciel

Agnieszka Lubicz - Sienicka– nauczyciel

Barbara Zubrycka – woźna oddziałowa

 

Grupa pracuje w godzinach
6:45-16:45

(z rana - do godziny 6:45 dzieci przyprowadzamy do gr III;

  od godziny 16.45 - odbieramy z grupy V)

 

UWAGA!

Konsultacje indywidualne z rodzicami

odbywają się w każdy drugi i trzeci wtorek miesiąca o godz. 16.45

Prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczycielek

o chęci przybycia na konsultacje.

Dziękujemy!

 

                                

                                                                                             

LUTY

 

 Tematy kompleksowe:

   

Baw się z nami w karnawale

Chcemy oddychać czystym powietrzem

Baśnie, bajki, legendy

W krainie Eskimosów

 

Wprowadzenie litery: B,b; N, n

Poznajemy liczbę: 9

 

Wiersz do nauki:

"Kareta"

Jedzie kareta po świecie,

a kto jest w tej karecie?

przy oknie z lewej strony - 

siedzi Kapturek Czerwony,

dalej na stercie poduszek - 

malutki Tomcio Paluszek,

a tam gdzie największy tłok,

zgrzyta zębami smok.

Uwaga, oj Uwaga - 

to przecież Baba Jaga,

pomiędzy walizkami - 

dziewczynka z zapałkami. 

ciekawe, czy już wiecie, 

kto jedzie w tej karecie? 

 

 

Piosenka do nauki:

 „Pingwin”

O, jak przyjemnie i jak wesoło

w pingwina bawić się, się, się.

Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,

do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy!

Pingwinek mama, pingwinek tata,

pingwinek synek, córki trzy.

Raz nóżka prawa,……….

Kiedy pingwina tańczy rodzina,

to aż podłoga cała drży.

Raz nóżka prawa,……….

Gdy Antarktydą pingwiny idą,

Śpiewają głośno „pi, pi, pi”.

Raz nóżka prawa,……….

 

 

Język angielski w lutym:

1. Magic, magic,1,2,3- wprowadzenie w tematykę związaną z zabawkami. Zapoznanie z piosenką „Where’s my toy?”

2. Podsumowanie materiału leksykalnego poprzez zabawy muzyczno- ruchowe i manipulacyjne. Zapoznanie z liczbami 1-5.

3. Max is cold! Wprowadzenie w tematykę związaną z ubraniami. Aktywizacja słownictwa w zabawach TPR i manipulacyjnych.

4. Utrwalanie znajomości słownictwa związanego z ubraniami z wykorzystaniem piosenki Super Simple Song „Put on”

 


 

W LUTYM:

 

1. Rock and roll – wprowadzenie.

2. Krok podstawowy w rock and roll w miejscu. Rytm 4/4 na bazie kroku podstawowego.

3. Obrót w prawo, obrót w lewo w rock and roll.

4. Utrwalenie poznanych kroków w rock and roll.

 

 


Pieczemy zdrowe desery!

        W  piątek nasze „Mandarynki” postanowiły upiec pyszne (a przede wszystkim zdrowe) ciasto marchewkowe. Już od rana rozpoczęły się wielkie przygotowania! Dzieci z niezwykłą precyzją odmierzały poszczególne składniki, tarły marchewkę, przesiewały mąkę oraz miksowały produkty potrzebne do wyrobienia ciasta. W niedługim czasie wielka blacha wypożyczona z przedszkolnej kuchni zapełniła  się lśniącą, puszystą masą. Dumne ze swojej pracy 5-latki z niecierpliwością czekały na degustację własnoręcznie przygotowanych wypieków. A uwierzcie nam, było warto! Ciasto marchewkowe smakowało wybornie!!!



Każdy z nas jest wyjątkowy!

        Niedawno sala „Mandarynek” zapełniła się mnóstwem kolorowych kropek, które zagościły na dywanie, stołach, kartkach a nawet twarzach dzieci. A wszystko to, za sprawą obchodów „Międzynarodowego Dnia Kropki” – święta kreatywności, odwagi i zabawy.



Mandarynki to bezpieczne przedszkolaki!

      We wtorek do naszej sali zawitało zwierzątko - pasiasta zebra! Zabawy z nią było co nie miara.:) Dzięki niej nauczyliśmy się poprawnie rozpoznawać kierunki: lewy i prawy, które pomogły nam bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy. Rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy znaki drogowe, a nasza sala zamieniła się w prawdziwą ulicę z samochodami i policjantami. :) Po zabawie poszliśmy utrwalić poznane wiadomości na prawdziwym przejściu dla pieszych, a piękna pogoda skusiła nas na spacer do lasu. 



"Mandarynki" obchodzą "Międzynarodowy Dzień Piśmiennictwa"

       8 września obchodzony jest na całym świecie Międzynarodowy Dzień Piśmiennictwa – uchwalony w 1965 r. przez UNESCO. Zdając sobie sprawę jak,  ważna w dzisiejszym świecie jest umiejętność pisania i czytania, dzieci z grupy „Mandarynki” również postanowiły uczcić tak miłe święto! Już od rana rozpoczęło się wielkie, "literowe szaleństwo”. Zapoznaliśmy się z całym alfabetem; odwzorowywaliśmy litery za pomocą kasztanów, patyczków i kolorowych kółek; rozpoznawaliśmy swoje wizytówki; ozdabialiśmy farbami nasze inicjały; układaliśmy „Abecadło”, a nawet  próbowaliśmy napisać własne imię. Było bardzo ciekawie i wesoło!!!



ROK SZKOLNY 2017/2018


 




oddzialy

góra strony