Grupa IV - "Mandarynki"

0002T5ALLGLK3SO1-C116-F4

W grupie pracują:

Iwona Romanowska – nauczyciel

Agnieszka Lubicz - Sienicka– nauczyciel

Barbara Zubrycka – woźna oddziałowa

 

Grupa pracuje w godzinach
6:45-16:45

(z rana - do godziny 6:45 dzieci przyprowadzamy do gr III;

  od godziny 16.45 - odbieramy z grupy V)

 

UWAGA!

Konsultacje indywidualne z rodzicami

odbywają się w każdy drugi i trzeci wtorek miesiąca o godz. 16.45

Prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczycielek

o chęci przybycia na konsultacje.

Dziękujemy!

 

CO NAS CZEKA W MAJU?:

- 17.05.2019r. - "Spotkanie z Filharmonią" (audycja muzyczna)

- 20.05.2019r. - wycieczka do Jednostki Policji w Białymstoku

- 21.05.2019r. - udział dzieci w przeglądzie piosenki pt. "Wesoła wiosna!"

- 29.05.2019r. - wycieczka z okazji "Dnia Dziecka" do "Krainy Krasnoludków"

  •                                 

                                                                                             

  CZERWIEC  

 

 Tematy kompleksowe:

 

Białostocki Tydzień Czytania Dzieciom

Podróże małe i duże

Zwierzęta duże i małe

Kolory Lata

Wakacje!

 

Wiersz do nauki:

"PAJACYK!"

Hop – rączki w górę,

Hop – rączki w dół.

Co to za dziwny, skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,

Prostokąt śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny.

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

A na tej głowie trójkątna czapeczka.

Nogi pajaca – prostokąciki,

Na nich z trójkątów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka,

I jest pajacyk, co skacze jak piłka!

 

 

 

Piosenka do nauki:

 „MOJA MAMA”

Moja mama jest urocza

i najsłodszy uśmiech ma.

Świat odbija się w jej oczach,

a ten świat to własnie ja!

 

Ref.:  Będę mamo twoim słonkiem,

żabką, myszką i skowronkiem.

Albo misiem, jeśli chcesz,

ja Cię kocham, przecież wiesz!

 

Moja mama jest kochana,

wiem jak bardzo kocha mnie.

Więc uśmiecham się od rana

i powtarzam słowa te...

 

 

Język angielski

Tematy realizowane w czerwcu:

1. Summer Time. Wprowadzenie słownictwa związanego z latem.

2. Look It's Summer! Utrwalenie słownictwa w zabawach.

3. Revision. Konsolidacja materiału w zabawach.

4. Time to say goodbye !Rozdanie dyplomów.


 


 

Tłusty Czwartek w Mandarynkach

Tłusty Czwartek to chyba ulubione święto każdego z małych łasuchów! W tym jedynym dniu nie liczymy ilości zjadanych pączków a cieszymy się z ich przepysznego smaku. :) Zachęcamy wszystkich do świętowania tego dnia razem z nami. 



"Mandarynki" wiedzą Co i Dlaczego dymi?

           Nasze kolejne zajęcia w ramach realizacji programu „Czyste powietrze wokół nas” rozpoczęliśmy od wykonania w zespołach plakatów n.t. obserwacji poczynionych podczas wczorajszej wycieczki. Wszystkie dzieci od razu z wielkim zapałem zabrały się do wspólnej pracy. W niedługim czasie wszystkie plakaty były pokryte wielkimi kłębami dymów o różnych kształtach i barwie. Następnie przystąpiliśmy do obejrzenia kolorowych plansz z różnymi rodzajami i źródłami dymów. Zauważyliśmy, że dym jest oznaką tego, że coś się pali, a spalanie różnych rzeczy czemuś służy, np.: ogrzewaniu mieszkań, gotowaniu, uruchamianiu pieców fabrycznych czy też poruszaniu się pojazdów. Ale są również dymy szkodliwe, zanieczyszczające środowisko i szkodzące zdrowiu ludzi oraz zwierząt.   



Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

      21 lutego przypada Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. To coroczne święto zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Głównym celem naszych działań w przedszkolu było kształtowanie świadomości językowej małych Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. W tym wyjątkowym dniu postanowiliśmy ze szczególną dbałością zadbać o piękno języka polskiego i wysłuchać zabawnych perypetii „Kubusia Puchatka” przeczytanych nam przez mamę naszego Olusia. Niezwykłe przygody tytułowego bohatera zainspirowały nas do wykonania masek ulubionych przyjaciół niedźwiadka i podpisania ich własnym imieniem. Następnie staraliśmy się podejrzeć przez dziurkę od klucza, kto jeszcze mieszka w „Stumilowym lesie” i na jaką głoskę rozpoczyna się jego imię. A kiedy i ta zagadka została rozwiązana postanowiliśmy skonstruować z drewnianych patyczków domek dla naszego każdego ulubieńca.  Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego zakończyliśmy wspólnym wyrecytowaniem wiersza pt. „Bajkowa wyprawa”.



"Mandarynki" tropią różne źródła i rodzaje dymów!

       W tym miesiącu nasza grupa realizowała program przedszkolnej edukacji antytytoniowej pt. „Czyste powietrze wokół nas”. Głównym celem w/w programu jest wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy są narażone na bezpośredni kontakt z osobami palącymi, jak również podczas przebywania w zadymionych pomieszczeniach.



"Mandarynki" doskonale wiedzą, jak unikać dymu papierosowego!

     Tym razem do naszego przyjaciela Dinusia przyszedł list od jego wujka, który zaprosił go na wieś. Bardzo szybko ustawiliśmy się w pociąg i wspólnie z Dinkiem pojechaliśmy na wycieczkę. Na początku naszej wyprawy znaleźliśmy się w przedziale dla niepalących. Z uśmiechem na twarzach podziwialiśmy przez okno krajobrazy i zachwycaliśmy się urokiem wspólnej podróży. Jednak po pewnym czasie, musieliśmy się przesiąść do przedziału dla palących. Tam nie było już tak miło! Postanowiliśmy czym prędzej opuścić ten wagon.



Jak się czujemy, kiedy dymi papieros?

            Dzisiaj wyobrażaliśmy sobie, że jesteśmy w pięknych górach, gdzie powietrze jest czyste, zdrowe i rześkie. Następnie przenieśliśmy się na zieloną, pachnącą łąkę, na której rosło dużo, kolorowych kwiatów. Było bardzo miło! Nagle wyobraziliśmy sobie, że znajdujemy się w miejscu, gdzie pali się papierosy – i wtedy nie było już tak przyjemnie! Każdy z nas miał smutną minę, nawet kolorowe kwiatki – zwiędnięte opadły na ziemię. Po tych przyjemnych i mniej przyjemnych doznaniach poznaliśmy Dinusia – małego dinozaura, który podobnie, jak my nie lubi dymu papierosowego. Od razu postanowiliśmy, najpiękniej jak tylko potrafimy pokolorować jego portret.



Białystok niepodległy

19 luty to dla nas, małych białostoczan, bardzo ważna data. Właśnie dziś Mandarynki i Poziomki wspólnie świętowały setną rocznicę odzyskania przez Białystok niepodległości. Razem z Gedyminem wyruszyliśmy w wycieczkę po Białymstoku. Poznaliśmy legendę związana z powstaniem naszego miasta, nasz herb, oraz przypomnieliśmy sobie symbole narodowe. Porownaliśmy dawny i teraźniejszy Białystok, tak wiele się w nim zmieniło przez tyle lat! Już teraz doskonale wiemy, że tak trudne słowo jak niepodległość oznacza przede wszystkim wolność, możliwość mówienia w ojczystym języku, posiadanie  własnych symboli narodowych, oraz uczenie się o historii naszego kraju i miasta. 



"Kotki" także mają swoje święto!

        17 lutego obchodzony jest „Światowy Dzień Kota”. Z okazji tak miłego święta „Mandarynki” utrwaliły wiadomości na temat wyglądu, zwyczajów i sposobu odżywiania się tych przemiłych czworonogów, a następnie uczestniczyły w różnych zabawach z „kotkiem” w roli głównej. Były kocie wyścigi, układanie puzzli, przeliczanie miseczek z mlekiem, zawody w łapaniu myszek, oglądanie kotków,  malowanie kotków i  wycinanie kotków. Dzień ten z pewnością na długo zapadnie wszystkim w pamięci, a „kotek” nie będzie nam się kojarzył jedynie z puszystą maskotką, ale z żywym stworzeniem, które słyszy, widzi i czuje tak, jak my!!!



WALENTYNKOWE NIESPODZIANKI!

      14 lutego obchodziliśmy w naszym przedszkolu „Walentynki”. Z okazji tego, jakże miłego święta obdarowywaliśmy się uśmiechami, życzeniami i własnoręcznie wykonanymi serduszkami.  W tym dniu po hucznej i wesołej zabawie z Amorkiem oraz panem Żabą, na grupę „Mandarynki” czekała jeszcze jedna miła niespodzianka w sali. A to za sprawą: Ani, Laury, Wojtka i Gabrysia, którzy przygotowali dla nas  walentynkowe słodkości i malowanki!



"Mandarynki" poznają polskie legendy

           We wtorek „Mandarynki” gościły w swojej sali mamę Pawełka J., która przeczytała nam przepiękną legendę o „Smoku Wawelskim”. Przygody głównego bohatera wywarły na nas tak ogromne wrażenie, że postanowiliśmy również wcielić się w rolę dzielnego Szewczyka i nakarmić głodnego smoka. Dzieci wspólnie ze swoim gościem odsłaniały ukryte cyfry, układały owce i przeliczały ich ilość. A kiedy brzuch smoka wawelskiego był już tak wielki, jak balon to z wielkim hukiem pękł i rozpadł się na milion kawałków. Po tym dość „wybuchowym incydencie”  chcieliśmy nieco odmienić bieg historii i sprawić, by nasz legendarny potwór zaczął prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia. W tym celu poprosiliśmy panią Monikę, która  z zawodu jest pielęgniarką o dokładne przebadanie smoka i przepisanie odpowiednich lekarstw. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że wizyty w gabinecie lekarskim wcale nie są takie straszne, a zastrzyki i szczepienia mogą nam pomóc w uniknięciu wielu nieprzyjemnych chorób.



Wesołe zabawy "Mandarynek" i "Limonek" z Bałwankiem!

          Niedawno „Mandarynki” i „Limonki” odwiedził zabawny, śniegowy bałwanek. Miał zieloną czapkę, ciepły szalik i długi, marchewkowy nosek. Nasz przemiły gość przygotował przedszkolakom różne zimowe zadania, z którymi wszystkie dzieci poradziły sobie wręcz wyśmienicie! Spotkanie z bałwankiem było również wspaniałą okazją do  przypomnienia i utrwalenia zasad bezpiecznego zachowywania się podczas zabaw na  podwórku, jak również w trakcie korzystania z komputera. W nagrodę za wspaniałą zabawę, nasz śniegowy bałwanek zaprosił wszystkie „Mandarynki” i „Limonki” do obejrzenia bajki o swoich zimowych przygodach.



"Mandarynki" wyruszają w podróż szlakiem polskich baśni i legend!

         Mandarynki” to już prawie starszaki! Doskonale wiedzą, w jakim żyją kraju, jak nazywa się stolica Polski i jakie są główne symbole narodowe. Niedawno wybrały się w ciekawą podróż szlakiem polskich baśni i legend. Była to wspaniała okazja do rozbudzenia zainteresowań pięknem i bogactwem literatury dziecięcej w trakcie aktywnych działań opartych na treści znanych i lubianych bajek. Podczas wspólnej przygody z książką towarzyszyła nam mama naszej Nicoli, która zapoznała nas z historią baśniowych bohaterów. Z pewnością każda „Mandarynka” przyzna, że Polska jest najpiękniejsza na świecie, a miłość do własnej Ojczyzny jest czymś bardzo ważnym i wyjątkowym!  



"Mandarynki" obchodzą "Dzień Bezpiecznego Internetu"

         5 lutego obchodzony był w Polsce „Dzień bezpiecznego Internetu”. Głównym celem DBI jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, opiekunów i nauczycieli z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania Internetu. Organizatorem Kampanii jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), Instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Na przełomie XX i XXI wieku Internet stał się powszechnym narzędziem rozrywki i komunikacji nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci w wieku przedszkolnym. Wraz z dostępem do Sieci powinna zatem rosnąć świadomość wszystkich użytkowników dotycząca zagrożeń, jakie można w niej spotkać.



Mandarynki uczą się programować

Kolejny raz Mandarynki udowadniają, że nauka nie musi być nudna! :) Wspólnie z interaktywną Myszką Code&Go Robot Mouse uczyliśmy się właściwie określać i rozpoznawać kierunki, planować i budować drogi oraz programować to małe i wesołe stworzenie, aby szło dokładnie tam, gdzie chcemy. Zabawom nie było końca, a przy okazji uczyliśmy się zgodnej pracy w zespole. Ta gra na pewno zagości u nas jeszcze wiele razy. :) 



Mandarynki na wycieczce w sklepie meblowym

      W tym tygodniu „Mandarynki” wybrały się na wycieczkę do sklepu meblowego. Była to wspaniała okazja do poznania różnych wytworów  wykonanych przez stolarza. Dzieci dowiedziały się, skąd biorą się meble i jak wygląda proces ich powstania. Ku naszemu wielkiemu zaskoczeniu, w sklepie oprócz mebli mogliśmy również podziwiać różne akcesoria domowe: lustra, lampy, stare zegary, angielską porcelanę, sztućce, naczynia, itp. Z bagażem nowej wiedzy wróciliśmy do przedszkola, by tam samodzielnie skonstruować z klocków stół i krzesła dla naszych lalek.


 

 




oddzialy

góra strony