Grupa IV - "Mandarynki"

0002T5ALLGLK3SO1-C116-F4

W grupie pracują:

Iwona Romanowska – nauczyciel

Agnieszka Lubicz - Sienicka– nauczyciel

Barbara Zubrycka – woźna oddziałowa

 

Grupa pracuje w godzinach
6:45-16:45

(z rana - do godziny 6:45 dzieci przyprowadzamy do gr III;

  od godziny 16.45 - odbieramy z grupy V)

 

UWAGA!

Konsultacje indywidualne z rodzicami

odbywają się w każdy drugi i trzeci wtorek miesiąca o godz. 16.45

Prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczycielek

o chęci przybycia na konsultacje.

Dziękujemy!

 

CO NAS CZEKA W MAJU?:

- 17.05.2019r. - "Spotkanie z Filharmonią" (audycja muzyczna)

- 20.05.2019r. - wycieczka do Jednostki Policji w Białymstoku

- 21.05.2019r. - udział dzieci w przeglądzie piosenki pt. "Wesoła wiosna!"

- 29.05.2019r. - wycieczka z okazji "Dnia Dziecka" do "Krainy Krasnoludków"

  •                                 

                                                                                             

  CZERWIEC  

 

 Tematy kompleksowe:

 

Białostocki Tydzień Czytania Dzieciom

Podróże małe i duże

Zwierzęta duże i małe

Kolory Lata

Wakacje!

 

Wiersz do nauki:

"PAJACYK!"

Hop – rączki w górę,

Hop – rączki w dół.

Co to za dziwny, skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,

Prostokąt śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny.

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

A na tej głowie trójkątna czapeczka.

Nogi pajaca – prostokąciki,

Na nich z trójkątów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka,

I jest pajacyk, co skacze jak piłka!

 

 

 

Piosenka do nauki:

 „MOJA MAMA”

Moja mama jest urocza

i najsłodszy uśmiech ma.

Świat odbija się w jej oczach,

a ten świat to własnie ja!

 

Ref.:  Będę mamo twoim słonkiem,

żabką, myszką i skowronkiem.

Albo misiem, jeśli chcesz,

ja Cię kocham, przecież wiesz!

 

Moja mama jest kochana,

wiem jak bardzo kocha mnie.

Więc uśmiecham się od rana

i powtarzam słowa te...

 

 

Język angielski

Tematy realizowane w czerwcu:

1. Summer Time. Wprowadzenie słownictwa związanego z latem.

2. Look It's Summer! Utrwalenie słownictwa w zabawach.

3. Revision. Konsolidacja materiału w zabawach.

4. Time to say goodbye !Rozdanie dyplomów.


 


 

Pieczemy zdrowe desery!

        W  piątek nasze „Mandarynki” postanowiły upiec pyszne (a przede wszystkim zdrowe) ciasto marchewkowe. Już od rana rozpoczęły się wielkie przygotowania! Dzieci z niezwykłą precyzją odmierzały poszczególne składniki, tarły marchewkę, przesiewały mąkę oraz miksowały produkty potrzebne do wyrobienia ciasta. W niedługim czasie wielka blacha wypożyczona z przedszkolnej kuchni zapełniła  się lśniącą, puszystą masą. Dumne ze swojej pracy 5-latki z niecierpliwością czekały na degustację własnoręcznie przygotowanych wypieków. A uwierzcie nam, było warto! Ciasto marchewkowe smakowało wybornie!!!



Każdy z nas jest wyjątkowy!

        Niedawno sala „Mandarynek” zapełniła się mnóstwem kolorowych kropek, które zagościły na dywanie, stołach, kartkach a nawet twarzach dzieci. A wszystko to, za sprawą obchodów „Międzynarodowego Dnia Kropki” – święta kreatywności, odwagi i zabawy.



Mandarynki to bezpieczne przedszkolaki!

      We wtorek do naszej sali zawitało zwierzątko - pasiasta zebra! Zabawy z nią było co nie miara.:) Dzięki niej nauczyliśmy się poprawnie rozpoznawać kierunki: lewy i prawy, które pomogły nam bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy. Rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy znaki drogowe, a nasza sala zamieniła się w prawdziwą ulicę z samochodami i policjantami. :) Po zabawie poszliśmy utrwalić poznane wiadomości na prawdziwym przejściu dla pieszych, a piękna pogoda skusiła nas na spacer do lasu. 



"Mandarynki" obchodzą "Międzynarodowy Dzień Piśmiennictwa"

       8 września obchodzony jest na całym świecie Międzynarodowy Dzień Piśmiennictwa – uchwalony w 1965 r. przez UNESCO. Zdając sobie sprawę jak,  ważna w dzisiejszym świecie jest umiejętność pisania i czytania, dzieci z grupy „Mandarynki” również postanowiły uczcić tak miłe święto! Już od rana rozpoczęło się wielkie, "literowe szaleństwo”. Zapoznaliśmy się z całym alfabetem; odwzorowywaliśmy litery za pomocą kasztanów, patyczków i kolorowych kółek; rozpoznawaliśmy swoje wizytówki; ozdabialiśmy farbami nasze inicjały; układaliśmy „Abecadło”, a nawet  próbowaliśmy napisać własne imię. Było bardzo ciekawie i wesoło!!!



ROK SZKOLNY 2017/2018


 

 




oddzialy

góra strony