Grupa IV - "Mandarynki"

0002T5ALLGLK3SO1-C116-F4

W grupie pracują:

Iwona Romanowska – nauczyciel

Agnieszka Lubicz - Sienicka– nauczyciel

Barbara Zubrycka – woźna oddziałowa

 

Grupa pracuje w godzinach
6:45-16:45

(z rana - do godziny 6:45 dzieci przyprowadzamy do gr III;

  od godziny 16.45 - odbieramy z grupy V)

 

UWAGA!

Konsultacje indywidualne z rodzicami

odbywają się w każdy drugi i trzeci wtorek miesiąca o godz. 16.45

Prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczycielek

o chęci przybycia na konsultacje.

Dziękujemy!

 

                                

                                                                                             

KWIECIEŃ

 

 Tematy kompleksowe:

   

W wiejskiej zagrodzie

Książka - mój przyjaciel!

Wielkanocne zwyczaje

Geometryczna kraina

 

Wprowadzenie litery: G,g; Ł,ł; Z,z

 

Utrwalamy poznane liczby

 

Wiersz do nauki:

"PAJACYK!"

Hop – rączki w górę,

Hop – rączki w dół.

Co to za dziwny, skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,

Prostokąt śliczny.

To nasz pajacyk geometryczny.

Głowa okrągła jest jak piłeczka,

A na tej głowie trójkątna czapeczka.

Nogi pajaca – prostokąciki,

Na nich z trójkątów małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka,

I jest pajacyk, co skacze jak piłka!

 

 

 

Piosenka do nauki:

 „BAJKOWE PISANKI”

Do zajączka przyszła kurka: 

– Ko, ko, ko, ko – zagdakała. 

– Z koszem jajek na pisanki 

Mama-kwoka mnie przysłała.

Zając podparł się pod boki: 

– A to ci dopiero jajka! 

Namaluję na nich tęczę 

i na każdym będzie bajka.

 

Ref.:  Bajkowe pisanki, bajkowe. 

Rozdamy je z dobrym słowem, 

Świątecznym życzeniem, 

Wiosennym marzeniem. 

Bajkowe pisanki, bajkowe, 

Wesołą wiodą rozmowę, 

że wiosna za oknem, 

że w dyngus ktoś zmoknie.

 

Rośnie żytko jak na drożdżach 

I zieleni się rzeżucha, 

Pisankowych opowieści 

Zając słucha, kurka słucha. 

Z bukiecikiem srebrnych bazi 

W gości wybrał się baranek, 

A dla niego mała kurka 

Kosz bajkowych ma pisanek.

 

 

Język angielski

Tematy realizowane w kwietniu:

1.  Powtórzenie nazw części ciała i utrwalenie przymiotników big oraz small w zabawach słuchowo- ruchowych. Tworzenie figurek myszy słonia.

2.  Spring. Wprowadzenie słownictwa związanego z wiosną.

3.  Spring time! Utrwalenie słownictwa związanego z wiosną.

4.  Easter. Wprowadzenie w tematykę Świąt Wielkanocnych.


 

W KWIETNIU:

1. Utrwalenie poznanych tańców : samba, rock and roll.

2. Walc angielski – wprowadzenie kroku podstawowego. Rytm ¾ na bazie kroku podstawowego.

3. Walc angielski – utrwalenie kroku podstawowego.

4. Utrwalenie poznanych kroków w walcu angielskim.

 

 

 


Kodowanie na dywanie

        W piątek „Mandarynki” i „Kokosy” uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych z cyklu „Kodowanie na dywanie”. Dwie najstarsze grupy w trakcie pierwszego, integracyjnego spotkania opartego na nauce programowania: ćwiczyły logiczne myślenie, koncentrację, rozpoznawanie kierunków, tworzenie sekwencji, jak również umiejętność pokonywania trudności i zgodną współpracę w zespole. Wspólne poszukiwanie drogi do „uwięzionego” zajączka,  odczytywanie kolorowych kodów oraz łapanie przez kotka sprytnej myszki  sprawiły, że dzieci nie tylko wspaniale się bawiły ale przede wszystkim rozwijały kompetencje cyfrowe przydatne na każdym etapie ich rozwoju. Widząc wielkie zadowolenie i entuzjazm na twarzach naszych wychowanków, mamy zamiar w najbliższym czasie zorganizować kolejne zajęcia mające na celu przyswojenie nowej dawki wiedzy oraz rozwój nowych umiejętności!



Święto Marchewki

      4 kwietnia przypada „Święto Marchewki”. Z tej okazji „Mandarynki” w ramach realizacji programu własnego „Na zdrowie” postanowiły przypomnieć sobie, jakie właściwości odżywcze posiadają warzywa  i owoce, a w szczególności piękna, pomarańczowa marchewka. Nasze wspólne rozważania doprowadziły do wniosku, że marchewka jest nie tylko smaczna, ale przede wszystkim bardzo, bardzo zdrowa!



"Mandarynki" zdobyły dwa PIERWSZE MIEJSCA w ogólnopolskim konkursie

          Wielkim zaskoczeniem dla nas okazało się  zdobycie aż DWÓCH PIERWSZYCH  MIEJSC przez Laurę J. i Martynkę K. z grupy „Mandarynki” w ogólnopolskim konkursie logopedyczno -  plastycznym pt. „Chrząszcz brzmi w trzcinie w Szczebrzeszynie – trudne wierszyki łamiące języki”, którego głównym organizatorem było Przedszkole Integracyjne nr 51 w Opolu. W/w konkurs polegał na wykonaniu pracy plastycznej do napisanego przez nauczyciela wiersza stymulującego rozwój poprawnej wymowy dziecka.



"Mandarynki" tworzą własną bajkę!

           02.04.2019r. obchodziliśmy w naszej grupie „Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci”. Z tej okazji utrwaliliśmy wiadomości na temat znaczenia książek w życiu człowieka oraz przypomnieliśmy zasady właściwego z nich korzystania. Przy okazji dowiedzieliśmy się, jak powstaje książka. Zaciekawieni tym tematem, postanowiliśmy zabawić się w prawdziwych pisarzy oraz ilustratorów i stworzyć własną książkę pt. „Księżniczka Wiktoria”. Tuż po obiedzie z wielkim zapałem zabraliśmy się do pracy, a po podwieczorku mogliśmy już podziwiać nasze pierwsze dzieło, które wspólnie wyczarowaliśmy! Ileż radości sprawiło wszystkim, kiedy mama Tosi i Franka przeczytała nam bajkę, której byliśmy osobistymi autorami i ilustratorami. Duma i zadowolenie na twarzach każdej „Mandarynki” była największym dowodem na to, że każdy z nas poczuł się niezwykle wyjątkowo!



"Mandarynki" odwiedza miły gość!

          Niedawno gościliśmy w naszej sali mamę Laury J., która przeczytała nam utwór M. Konopnickiej pt. „Stefek Burczymucha”. Po wysłuchaniu wiersza, wszystkie dzieci zgodnie przyznały, że warto zawsze mówić prawdę i nie należy się przechwalać. Potem postanowiliśmy sprawdzić, kto w naszej grupie najszybciej złapie uciekającą myszkę? Każde dziecko  poradziło sobie z tym zadaniem wręcz znakomicie! A na zakończenie wszystkie  „Mandarynki” namalowały własnego pieska (o którym także wspominał nasz tytułowy bohater) i wykonały dla niego piękną budkę. Bo czy nie lepiej zamiast przechwałek, zrobić coś naprawdę dobrego i pożytecznego?


 




oddzialy

góra strony