Grupa IV - "Mandarynki"

0002T5ALLGLK3SO1-C116-F4

W grupie pracują:

Iwona Romanowska – nauczyciel

Agnieszka Lubicz - Sienicka– nauczyciel

Barbara Zubrycka – woźna oddziałowa

 

Grupa pracuje w godzinach
6:45-16:45

(z rana - do godziny 6:45 dzieci przyprowadzamy do gr III;

  od godziny 16.45 - odbieramy z grupy V)

 

UWAGA!

Konsultacje indywidualne z rodzicami

odbywają się w każdy drugi i trzeci wtorek miesiąca o godz. 16.45

Prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczycielek

o chęci przybycia na konsultacje.

Dziękujemy!

 

                                

                                                                                             

LUTY

 

 Tematy kompleksowe:

   

Baw się z nami w karnawale

Chcemy oddychać czystym powietrzem

Baśnie, bajki, legendy

W krainie Eskimosów

 

Wprowadzenie litery: B,b; N, n

Poznajemy liczbę: 9

 

Wiersz do nauki:

"Kareta"

Jedzie kareta po świecie,

a kto jest w tej karecie?

przy oknie z lewej strony - 

siedzi Kapturek Czerwony,

dalej na stercie poduszek - 

malutki Tomcio Paluszek,

a tam gdzie największy tłok,

zgrzyta zębami smok.

Uwaga, oj Uwaga - 

to przecież Baba Jaga,

pomiędzy walizkami - 

dziewczynka z zapałkami. 

ciekawe, czy już wiecie, 

kto jedzie w tej karecie? 

 

 

Piosenka do nauki:

 „Pingwin”

O, jak przyjemnie i jak wesoło

w pingwina bawić się, się, się.

Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,

do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy!

Pingwinek mama, pingwinek tata,

pingwinek synek, córki trzy.

Raz nóżka prawa,……….

Kiedy pingwina tańczy rodzina,

to aż podłoga cała drży.

Raz nóżka prawa,……….

Gdy Antarktydą pingwiny idą,

Śpiewają głośno „pi, pi, pi”.

Raz nóżka prawa,……….

 

 

Język angielski w lutym:

1. Magic, magic,1,2,3- wprowadzenie w tematykę związaną z zabawkami. Zapoznanie z piosenką „Where’s my toy?”

2. Podsumowanie materiału leksykalnego poprzez zabawy muzyczno- ruchowe i manipulacyjne. Zapoznanie z liczbami 1-5.

3. Max is cold! Wprowadzenie w tematykę związaną z ubraniami. Aktywizacja słownictwa w zabawach TPR i manipulacyjnych.

4. Utrwalanie znajomości słownictwa związanego z ubraniami z wykorzystaniem piosenki Super Simple Song „Put on”

 


 

W LUTYM:

 

1. Rock and roll – wprowadzenie.

2. Krok podstawowy w rock and roll w miejscu. Rytm 4/4 na bazie kroku podstawowego.

3. Obrót w prawo, obrót w lewo w rock and roll.

4. Utrwalenie poznanych kroków w rock and roll.

 

 


"Kotki" także mają swoje święto!

        17 lutego obchodzony jest „Światowy Dzień Kota”. Z okazji tak miłego święta „Mandarynki” utrwaliły wiadomości na temat wyglądu, zwyczajów i sposobu odżywiania się tych przemiłych czworonogów, a następnie uczestniczyły w różnych zabawach z „kotkiem” w roli głównej. Były kocie wyścigi, układanie puzzli, przeliczanie miseczek z mlekiem, zawody w łapaniu myszek, oglądanie kotków,  malowanie kotków i  wycinanie kotków. Dzień ten z pewnością na długo zapadnie wszystkim w pamięci, a „kotek” nie będzie nam się kojarzył jedynie z puszystą maskotką, ale z żywym stworzeniem, które słyszy, widzi i czuje tak, jak my!!!



Białystok niepodległy

19 luty to dla nas, małych białostoczan, bardzo ważna data. Właśnie dziś Mandarynki i Poziomki wspólnie świętowały setną rocznicę odzyskania przez Białystok niepodległości. Razem z Gedyminem wyruszyliśmy w wycieczkę po Białymstoku. Poznaliśmy legendę związana z powstaniem naszego miasta, nasz herb, oraz przypomnieliśmy sobie symbole narodowe. Porownaliśmy dawny i teraźniejszy Białystok, tak wiele się w nim zmieniło przez tyle lat! Już teraz doskonale wiemy, że tak trudne słowo jak niepodległość oznacza przede wszystkim wolność, możliwość mówienia w ojczystym języku, posiadanie  własnych symboli narodowych, oraz uczenie się o historii naszego kraju i miasta. 



WALENTYNKOWE NIESPODZIANKI!

      14 lutego obchodziliśmy w naszym przedszkolu „Walentynki”. Z okazji tego, jakże miłego święta obdarowywaliśmy się uśmiechami, życzeniami i własnoręcznie wykonanymi serduszkami.  W tym dniu po hucznej i wesołej zabawie z Amorkiem oraz panem Żabą, na grupę „Mandarynki” czekała jeszcze jedna miła niespodzianka w sali. A to za sprawą: Ani, Laury, Wojtka i Gabrysia, którzy przygotowali dla nas  walentynkowe słodkości i malowanki!



"Mandarynki" poznają polskie legendy

           We wtorek „Mandarynki” gościły w swojej sali mamę Pawełka J., która przeczytała nam przepiękną legendę o „Smoku Wawelskim”. Przygody głównego bohatera wywarły na nas tak ogromne wrażenie, że postanowiliśmy również wcielić się w rolę dzielnego Szewczyka i nakarmić głodnego smoka. Dzieci wspólnie ze swoim gościem odsłaniały ukryte cyfry, układały owce i przeliczały ich ilość. A kiedy brzuch smoka wawelskiego był już tak wielki, jak balon to z wielkim hukiem pękł i rozpadł się na milion kawałków. Po tym dość „wybuchowym incydencie”  chcieliśmy nieco odmienić bieg historii i sprawić, by nasz legendarny potwór zaczął prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia. W tym celu poprosiliśmy panią Monikę, która  z zawodu jest pielęgniarką o dokładne przebadanie smoka i przepisanie odpowiednich lekarstw. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że wizyty w gabinecie lekarskim wcale nie są takie straszne, a zastrzyki i szczepienia mogą nam pomóc w uniknięciu wielu nieprzyjemnych chorób.



Wesołe zabawy "Mandarynek" i "Limonek" z Bałwankiem!

          Niedawno „Mandarynki” i „Limonki” odwiedził zabawny, śniegowy bałwanek. Miał zieloną czapkę, ciepły szalik i długi, marchewkowy nosek. Nasz przemiły gość przygotował przedszkolakom różne zimowe zadania, z którymi wszystkie dzieci poradziły sobie wręcz wyśmienicie! Spotkanie z bałwankiem było również wspaniałą okazją do  przypomnienia i utrwalenia zasad bezpiecznego zachowywania się podczas zabaw na  podwórku, jak również w trakcie korzystania z komputera. W nagrodę za wspaniałą zabawę, nasz śniegowy bałwanek zaprosił wszystkie „Mandarynki” i „Limonki” do obejrzenia bajki o swoich zimowych przygodach.



"Mandarynki" obchodzą "Dzień Bezpiecznego Internetu"

         5 lutego obchodzony był w Polsce „Dzień bezpiecznego Internetu”. Głównym celem DBI jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, opiekunów i nauczycieli z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania Internetu. Organizatorem Kampanii jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), Instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Na przełomie XX i XXI wieku Internet stał się powszechnym narzędziem rozrywki i komunikacji nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci w wieku przedszkolnym. Wraz z dostępem do Sieci powinna zatem rosnąć świadomość wszystkich użytkowników dotycząca zagrożeń, jakie można w niej spotkać.



"Mandarynki" wyruszają w podróż szlakiem polskich baśni i legend!

         Mandarynki” to już prawie starszaki! Doskonale wiedzą, w jakim żyją kraju, jak nazywa się stolica Polski i jakie są główne symbole narodowe. Niedawno wybrały się w ciekawą podróż szlakiem polskich baśni i legend. Była to wspaniała okazja do rozbudzenia zainteresowań pięknem i bogactwem literatury dziecięcej w trakcie aktywnych działań opartych na treści znanych i lubianych bajek. Podczas wspólnej przygody z książką towarzyszyła nam mama naszej Nicoli, która zapoznała nas z historią baśniowych bohaterów. Z pewnością każda „Mandarynka” przyzna, że Polska jest najpiękniejsza na świecie, a miłość do własnej Ojczyzny jest czymś bardzo ważnym i wyjątkowym!  



Mandarynki na wycieczce w sklepie meblowym

      W tym tygodniu „Mandarynki” wybrały się na wycieczkę do sklepu meblowego. Była to wspaniała okazja do poznania różnych wytworów  wykonanych przez stolarza. Dzieci dowiedziały się, skąd biorą się meble i jak wygląda proces ich powstania. Ku naszemu wielkiemu zaskoczeniu, w sklepie oprócz mebli mogliśmy również podziwiać różne akcesoria domowe: lustra, lampy, stare zegary, angielską porcelanę, sztućce, naczynia, itp. Z bagażem nowej wiedzy wróciliśmy do przedszkola, by tam samodzielnie skonstruować z klocków stół i krzesła dla naszych lalek.



Mandarynki uczą się programować

Kolejny raz Mandarynki udowadniają, że nauka nie musi być nudna! :) Wspólnie z interaktywną Myszką Code&Go Robot Mouse uczyliśmy się właściwie określać i rozpoznawać kierunki, planować i budować drogi oraz programować to małe i wesołe stworzenie, aby szło dokładnie tam, gdzie chcemy. Zabawom nie było końca, a przy okazji uczyliśmy się zgodnej pracy w zespole. Ta gra na pewno zagości u nas jeszcze wiele razy. :) 


 




oddzialy

góra strony