Grupa II - "Brzoskwinki"

W grupie pracują:

Agnieszka Sawicka – nauczyciel

Paulina Mażewska – nauczyciel

Katarzyna Grabowska – pomoc nauczyciela

Małgorzata Prus – woźna oddziałowa

 

Grupa pracuje w godzinach: 6.30 - 17.00

Konsultacje indywidualne z rodzicami odbywają się

w każdy pierwszy i drugi poniedziałek miesiąca o godz. 16.30.

Prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczycielek

o chęci przybycia na konsultacje.

 

Dziękujemy

 

 

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY RODZICÓW

NASZYCH "BRZOSKWINEK"

na uroczyste

"Pasowanie na przedszkolaka",

które odbędzie się

19.10.2018r. o godz. 10.00

(na sali gimnastycznej).

 

 

PAŹDZIERNIK

Realizowana tematyka:

1. JESIENNE OWOCE

2. JESIENNE WARZYWA

3. SKARBY JESIENI 

4. LAS JESIENIĄ

 

Piosenka do nauki

"Małe czerwone jabłuszko" (Danuta Jagiełło, Karol Jagiełł)

1. Małe czerwone jabłuszko tańczy dziś pod drzewem z gruszką. 

Ref.: Za rączki się trzymają  i wkoło obracają. (×2) 

2. Małe czerwone jabłuszko  tańczy dziś pod drzewem z gruszką. 

Ref.: Jabłuszko podskakuje,  a gruszka przytupuje. (×2)

3. Małe czerwone jabłuszko  tańczy dziś pod drzewem z gruszką. 

Ref.: W rączki klaszcze jabłuszko  razem z dojrzałą gruszką. (×2) 

4. Małe czerwone jabłuszko  tańczy dziś pod drzewem z gruszką. 

Ref.: Biegną sobie dokoła,  jabłuszko gruszkę woła. (×2)

 

Wiersz do nauki

"Dzielny przedszkolak"

Ja przedszkolak dzielny

jestem zawsze uśmiechnięty.

Słucham swoje panie

i zjadam całe śniadanie.

Grzecznie się bawię,

pilnie się uczę,

a mamy i taty nigdy nie smucę.

Kropka, kropka, kreska, kreska,

okrągłe kółeczko.

Uśmiechnięte mamy buzie,

jak żółte słoneczko.

 


JĘZYK ANGIELSKI W PAŹDZIERNIKU:

1. The Autumn Project- wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z jesienią.

2. Autumn Time- utrwalenie słownictwa związanego z jesienią w zabawach ruchowych i manipulacyjnych.

3. Fruit salad! Zapoznanie z nazwami owoców.

4. Konsolidacja i utrwalenie wprowadzonego materiału w oparciu o historyjkę

5. Revision.


 

 

W PAŹDZIERNIKU:

 

1. Utrwalenie kroku "disco step".

2. Krok polkowy – wprowadzenie.

3. Prezentacja par – wprowadzenie.

4. Krok polkowy w przód, w tył, w miejscu.

 

 

 


Bezpieczne przechodzenie przez przejście

Jednym z tematów tygodniowych poruszanych we wrześniu był temat jakże istotny: nasze bezpieczeństwo! Brzoskwinki również bardzo poważnie podeszły do tej kwestii i podzieliły się swoją wiedzą na temat przechodzenia przez przejście. Wszyscy zgodnie uznaliśmy, że aby nic nam nie groziło musimy przestrzegać paru zasad: zawsze przechodzimy na drugą stronę pod opieką dorosłych, na zielonym świetle, rozglądając się bacznie! A po teorii czas na praktykę! Usprawnialiśmy umiejętność przechodzenia przez przejście bez sygnalizacji-czyli opcję potencjalnie najbardziej niebezpieczną! Wszystkie Brzoskwinki już dobrze wiedzą, że należy się wcześniej rozejrzeć, a następnie przejść żwawo z ręką uniesioną do góry! A gdyby coś się jednak wydarzyło… Wiemy gdzie dzwonić!! 112!



WYCIECZKA DO PIZZERII

           25.09.2017r. wszystkie „Brzoskwinki” wyruszyły w kulinarną podróż do Pizzerni „Dominium” mieszczącej się w Galerii Biała w Białymstoku. Podczas zajęć  poznały sekrety domowej, włoskiej kuchni;  dowiedziały się jak przyrządzić najlepszą pizzę oraz kim była księżniczka Margarita. Miały również okazję zwiedzić zapłacze restauracji i uczestniczyć w kreatywnych zabawach z pizzą w roli głównej. Jednak najbardziej efektownym punktem kulinarnych warsztatów była oczywiście degustacja własnoręcznie wykonanej pizzy z ulubionymi dodatkami. Było bardzo smacznie, miło i wesoło!!!



BRZOSKWINKOWA SAŁATKA OWOCOWA

         W poniedziałek 11.09.2017r. sala „Brzoskwinek” zapełniła się różnorodnymi owocami i warzywami przyniesionymi przez dzieci z domu. Była to znakomita okazja do uściślenia wiadomości  dotyczących  zasad zdrowego i  racjonalnego odżywiania oraz wzbogacenia wiedzy na temat potrzeby dostarczania swojemu organizmowi niezbędnych witamin i składników mineralnych. Uwieńczeniem naszych wspólnych działań było samodzielne wykonanie przepysznej sałatki owocowej. Podczas pracy dzieci doskonaliły samodzielność, nabyły umiejętność współdziałania w  grupie oraz  poznały  zasady  kulturalnego  zachowywania się  przy  stole  w trakcie  spożywania  wspólnych  posiłków. Ale najważniejsze, że własnoręcznie wykonana sałatka smakowała znakomicie i była bardzo zdrowa!!!





oddzialy

góra strony