DZIEŃ I NOC - zabawy dla Brzoskwinek na cały tydzień

Witajcie nasze kochane Brzoskwinki. Niestety nie możemy być w tym tygodniu razem w przedszkolu, dlatego tutaj mamy dla Was kilka pomysłów, którymi możecie zająć swoje małe i mądre główki.

  • Codziennie przed śniadaniem pamiętajcie o ćwiczeniach. Możecie to robić przy muzyce, którą lubicie: "Boogie - Woogie"

Wtorek

  • Dziś zapraszamy Was do zrobienia czegoś Waszymi zdolnymi rączkami:

"Dzień i noc" praca plastyczna - malowanie farbami i wycinanie.
Będą Wam potrzebne: biały talerzyk papierowy lub czysta biała kartka, farba w kolorze granatowym, pędzelek, żółta kartka, nożyce i klej.
(Jeżeli nie macie żółtej kartki możecie narysować na białej kartce słoneczko i księżyc, pokolorować je żółtą kredką i wyciąć.

Niech rodzice pomogą Wam podzielić talerzyk lub kartkę na pół. Jedną stronę zostawiamy białą, a drugą malujemy w kolorze granatowym
(czyli ciemnym niebieskim). Praca schnie, a Wy w tym czasie wycinacie z żółtego papieru słoneczko i księżyc, które wcześniej narysowaliście.
Kiedy farba już wyschnie zastanówcie się z której strony nakleić słoneczko, a z której księżyc.  Miłej pracy.

Gimnastyka dni tygodnia" Ilona Dziubek – rymowanka z pokazywaniem
Zachęcamy Was jeszcze do utrwalenia nazw dni tygodnia.  Mamo, tato pomożesz mi?

Rodzic recytuje tekst, a dziecko wykonuje odpowiednie ćwiczenia (chętny rodzic może również poćwiczyć razem z dzieckiem).

Gimnastyka – dobra sprawa,
co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna,
trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki
wykonujemy dwa podskoki obunóż
Wtorek robi kroki w bokiwykonujemy dwa kroki dostawne w prawą lub lewą stronę
Środa kręci dwa kółeczka – wykonujemy dwa obroty wokół własnej osi, ręce trzymamy na biodrach
No a w czwartek jaskółeczka – wykonujemy stanie na jednej nodze, tułów wychylony do przodu, ręce skierowane w bok)
W piątek szybko dwa przysiady – wykonujemy dwa przysiady na całych stopach, ręce wyciągnięte do przodu
A sobota robi ślady – wykonujemy ślady na podłodze
I tak przez ten tydzień cały,
dni tygodnia wciąż szalały.

Powtórzcie rymowankę kilkakrotnie lub zakończcie zabawę wykonując kilka ćwiczeń zaproponowanych przez siebie lub rodzica.

 

Środa

  • Zapraszamy dziś do zapoznania się z treścią piosenki "Słoneczko późno dzisiaj wstało"
    (mama i tata na pewno pomogą :)) oraz z muzyką i pięknie razem pośpiewajcie.

1. Słoneczko późno dzisiaj wstało
i w takim bardzo złym humorze,
i świecić tez mu się nie chciało,
Bo mówi, że zimno na dworze.
Lecz gdy piosenkę usłyszało
to się tak bardzo ucieszyło,
zza wielkiej chmury zaraz wyszło
i nam radośnie zaświeciło.

Ref.: Słoneczko nasze, rozchmurz buzię,
bo nie do twarzy ci w tej chmurze,
słoneczko nasze, rozchmurz się,
maszerować z tobą będzie lżej. Oj!
Słoneczko nasze, rozchmurz pyska,
bo nie do twarzy ci w chmurzyskach,
słoneczko nasze, rozchmurz się,
maszerować z tobą będzie lżej.

2. A kiedy ktoś z naszej gromady
na wszystko dąsa się i chmurzy,
możecie go ze słonkiem równać
i tę piosenkę mu powtórzyć.
A zaraz mu się zmieni mina
i uśmiech jego twarz rozjaśni,
nawet w wesołka się przemieni
i zaraz wszystkim będzie raźniej.

  • „Ile razy usłyszę?” - zabawa matematyczna

Usiądźcie wygodnie i skupcie się. Mama, tata będą uderzać drewnianą łyżką w garnek, a Waszym zadaniem jest głośne przeliczenie i położenie na stole tyle kredek, ile usłyszycie uderzeń.

 

Czwartek

  • Dziś obejrzyjcie krótki filmik o tym jak to się dzieje, że jest dzień, a później nadchodzi noc, a następnie pokolorujcie karty pracy
    o tematyce naszego tygodnia. Pamiętajcie o odpowiednich kolorach w ciągu dnia i w nocy.

<<<Dzień i noc - karta pracy.pdf

 

  • „Co widzę przez okno?” – ćwiczenia językowe

Podejdźcie do okna i popatrzcie  przez nie.  Zobaczcie, jak wygląda Wasza okolica:

  • czy jest jasno, czy ciemno?
  • czy są tu wysokie domy, czy niskie?
  • czy dużo widzicie drzew?
  • czy są sklepy, czy pola?
  • jakie widzicie kolory?

Opowiedzcie o swoim otoczeniu jak najwięcej.

 

Piątek

  • Kochane dzieci dziś jest bardzo ważny dzień.

 

  • Obejrzyjcie krótki film oraz posłuchajcie piosenki o tym jakie macie prawa.
  • Teraz narysujcie to prawo, które podoba Wam się najbardziej. Możecie Wasze prace przynieść do przedszkola.
    Na pewno wszystkie będą piękne i bardzo pomysłowe.
  • A na koniec poćwiczcie swoją spostrzegawczość podczas zabawy z grą interaktywną:

<<< gra interaktywna - Dzieci świata

 

Życzymy Dzieciom i Rodzicom dużo zdrówka
oraz miłych i pełnych radości chwil.
Do zobaczenia w Poniedziałek
pani Magda i pani Monika

heartheartheart

 




oddzialy / grupa2

ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]