Grupa II - "Brzoskwinki"

 

W grupie pracują:

Edyta Nobert-nauczycielka

Irena Puczko-nauczycielka

Ewa Zalewska- woźna oddziałowa

 

Konsultacje indywidualne z nauczycielkami grupy odbywają się:

Nauczycielka Edyta Nobert – II wtorek każdego miesiąca o godzinie 16.30
Nauczycielka Irena Puczko– I wtorek każdego miesiąca o godzinie 16.30


Prosimy o wcześniejszą informację o chęci spotkania.

 

Marzec

 

Tematy tygodniowe:

1.Zwierzęta z różnych kontynentów

2. Zwierzęta naszych pół i lasów

3. Marcowa pogoda

4. Wiosenne przebudzenie

 

Piosenka „Dżungla”

 

1.Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.
2. Ambo, Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

 "Utopimy Marzannę" wiersz do nauki

Utopimy Marzannę szkaradną.
niech z nią troski zimowe przepadną.

Już zrobione wiosenne porządki,
sprzątnęliśmy wszystkie kątki.

Jeszcze chłodno, jeszcze błoto na razie,
lecz na wierzbach widziałam dziś bazie.

A wczoraj widziałam przebiśnieg,
wkrótce pierwsze rozwiną się liście.

Chodźmy, chodźmy Marzannę wyrzucić!
Niech śnieg z mrozem już nie wróci.

Pójdziemy wesoło ze śpiewem radosnym
bo dziś musimy poszukać wiosny.

Weźmy się za ręce, gdy wiosnę spotkamy.
niech widzi jak ładnie chodzimy parami.

 

 


                                      

Tematyka zajęć - miesiąc MARCH

1.  „Body”- zapoznanie z nazwami częściami ciała w piosence „My body”
2. „My body” - utrwalanie nazw części ciała w zabawach muzycznych, manipulacyjnych.
3. „I can move my …” – utrwalanie struktur językowych w oparciu o piosenkę.
4. „Parts of the body” - zabawy manipulacyjno - ruchowe utrwalające słownictwo.

Słownictwo kluczowe:

puppet; head; arms; body; knees; feet; left; right; up; down; I can move my head (arms/…).


Tematyka zajęć - miesiąc MARZEC

1. Obrót w prawo, obrót w lewo w rock and roll.
2. Utrwalenie poznanych kroków w rock and roll.
3. Zabawa ruchowa przy muzyce. Ćwiczenia utrwalające nawyk prawidłowej postawy.
4. Prezentacja par – utrwalenie poznanych ustawień.

 

 


Zabawy w piątkowe popołudnie

Brzoskwinki w piątkowe popołudnie zapraszam Was do nauki wiersza:



Wesoła pszczółka

Witam kochane Brzoskwinki i ich opiekunów w słoneczny piątek. W tak piękną wiosenną pogodę fajnie byłoby się wybrać na łąkę i zobaczyć czy tam już dotarła wiosna. Ale namiastkę łąki możemy zrobić w domu. Dziś zapraszam do zrobienia pszczółki, a chętni mogą dorobić małą łąkę, na której umieszcza pszczółkę. Miłej zabawy.



Zabawy z cieniem

Witam Brzoskwinki i opiekunów powitalną piosenką i zapraszam do zabawy z cieniem:



Zabawa matematyczna

Brzoskwinki w czwartkowe popołudnie zapraszam Was na spacer z rodzicami (pamiętajcie o zasadach ostrożności). W trakcie spaceru postarajcie się policzyć kwiaty oraz owady, które zaobserwowałyście oraz zwróćcie  uwagę na ich  kolory.



Poranki Freblowskie dla dzieci

Zachęcamy wszystkie „ Brzoskwinki”  do aktywnego udziału w akcji „PORANKI FREBLOWSKIE DLA DZIECI”.



"Znak wiosny" -wiersz

Witam Brzoskwinki i macham do was wiosennym tulipanem. Dziś spróbujcie nauczyć się wiersza o wiośnie i pobawcie się przy jego treści. Oczywiście do wykonania tego zadania zaproście kogoś dorosłego, który najpierw przeczyta wiersz, porozmawiacie o jego treści, a później będzie czytał po wersie a wy będziecie powtarzać. Jeśli uda wam się zapamiętać chociaż 1 zwrotkę, to już wam biję brawo. Następnie pobawcie się z treścią tego wiersza robiąc różne czynności w odpowiednich momentach (według opisu). Na zakończenie narysujcie wiosenne kwiaty. Miłej zabawy. :).



Język angielski dla Brzoskwinek

Witam  „Brzoskwinki”.



Bajka o "Królu Wirusie i dobrej kwarantannie"

Brzoskwinki w dzisiejsze popołudnie zapraszam Was do wysłuchania bajki pt. „Bajka o Królu Wirusie i dobrej kwarantannie”. Słuchajcie jej uważnie a przypomnicie sobie znane Wam już zasady, które poznaliście w  przedszkolu.



Zielona wiosna - piosenka

Witam Brzoskwinki i ich opiekunów piosenką i zapraszam do wspólnej zabawy. Osłuchaliśmy się wcześniej z tą piosenką, więc będzie łatwiej jej się nauczyć dzieciom i nauczyć rodzeństwo lub rodziców :). Przypomnijcie sobie jakich gestów używaliśmy obrazując tekst refrenu i nauczcie tego swoich bliskich.



Wiosenne prace- wysiewanie fasoli

„Wiosenne prace” Brzoskwinki w dzisiejsze popołudnie zachęcamy Was do zasiana  fasoli  w domu.



Szanowni Rodzice, kochane Dzieci!

Szanowni rodzice i kochane Brzoskwinki, życie nieoczekiwanie zmieniło nasze plany i na dłużej przeniosło nas do domów. Dlatego zamienimy nasze codzienne spotkania i wspólne zabawy na kontakty Internetowe. Będziemy umieszczać  na naszej grupie różne zadania, ćwiczenia i zabawy do realizacji w domu. Zapraszamy do zabawy.
Stworzyłyśmy też nasz grupowy e-mail: brzoskwinkig2@wp.pl, na który możecie przesyłać zdjęcia waszych prac i zabaw oraz was kiedy bawicie się w domu. Będzie nam bardzo przyjemnie zobaczyć nasze Brzoskwinki, bo tęsknimy za Wami. 



Popołudniowy spacer

W poszukiwaniu oznak wiosny” popołudniowy spacer. Brzoskwinki - wspólnie z rodzicami możecie wybrać się na spacer i pobawić się w detektywów. Przed wyjściem sprawdźcie na termometrze temperaturę i wspólnie ustalcie z rodzicami jakie części garderoby należy założyć. Przypomnijcie sobie również zasady bezpiecznego zachowania obowiązujące w czasie spaceru a także pamiętajcie o zachowaniu bezpiecznej odległości od innych spacerowiczów. Do obserwowania otoczenia możecie wykorzystać lupę lub szkło powiększające. Ale jestem pewna, że również bez lupy zauważycie jakie zmiany zaszły już w przyrodzie. Porozmawiajcie z rodzicami o tym co zaobserwowaliście. Podczas spaceru na chwile zamknijcie oczy i wsłuchajcie się w świergot ptaków..…czy czujecie już wiosnę?



Ćwiczenia z kołem fortuny

Zapraszamy do poćwiczenia z kołem fortuny. Zakręć, wykonaj i baw się z całą rodziną.                       Pani Edyta i pani Irenka.



Zabawy sensoryczne dzieci z rodzicami

Pani Irenka i pani Edytka zapraszają dzieci z rodzicami do wspólnych zabaw sensorycznych. Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy.



Zabawy ruchowe z mamą Szymona

 „Każde dziecko, pani, pan.



Wesoła technika mycia rąk


 

 

 

 

 




oddzialy

góra strony