Grupa I - "Cytrynki"

cytryna-2-

 

W grupie pracują:

Anna Barbara Stopczyk – Dyrektor przedszkola;
Karolina Adamska – nauczycielka;
Magdalena Łuckiewicz  - wicedyrektor;
Marzena Czajkowska – pomoc nauczyciela;
Agata Jasińska - woźna oddziałowa;

 

Konsultacje indywidualne z nauczycielkami grupy odbywają się:

Nauczycielka Karolina Adamska – I poniedziałek każdego miesiąca od godziny 15.30
Nauczycielka Magdalena Łuckiewicz – III wtorek każdego miesiąca, godzina do ustalenia z nauczycielką
Prosimy o wcześniejsze powiadamianie nauczycielek o chęci przybycia na konsultacje.

 

MAJ

Tematy tygodniowe:

  1. Moja ojczyzna
  2. Moje Podlasie
  3. Poznajemy różne zawody
  4. Moja rodzina

                                                                     

Moja rodzina
B. Szelągowska

Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej na świecie.
To jest właśnie moja mama!

Ta, to ,ti, ta, ti ,tom!
Kocham ciebie i nasz dom.

Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie
Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to ,ti, ta, ti ,tom!
Kocham ciebie i nasz dom.

Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!.

Ta, to ,ti, ta, ti ,tom!
Kocham ciebie i nasz dom.

 

Mamo i Tato
B. Forma

1.Wyruszamy z mamą
na wielką wyprawę,
będzie czasu wiele
na wspólną zabawę

Ref.
   Razem z rodzicami
chcę poznawać świat
i nie ważne wcale,
że mam mało lat.
2. Na wycieczkę tato
zabierze mnie dzisiaj.
Jedzie z nami mama
i siostra Marysia.
3. Czuję się bezpiecznie
zawsze z rodzicami,
jeśli chcesz zapraszam,
zostań dzisiaj z nami.

   

    

                                             


Tematy na miesiąc maj:

  1. ,,What is That?’’- piosenka tematyczna.
  2. ,,Yes or no’’- zabawy ruchowe z kostką.
  3. ,,Swim like a fish!’’- zabawa muzyczno-ruchowa.
  4. ,, Family finger’’- piosenka tematyczna.

 

 

 



Propozycje zadań i zabaw Tydzień: 25.05-29.05 ,,Moja rodzina’’

I Poniedziałek:
           
,, ,,Moja rodzina’’- wprowadzenie wiersza B. Szelągowskiej.
 



Pogaduchy do poduchy 5

Zapraszamy do kolejnej wiosennej pogawędki. Pytania do zdjęcia: 
1. Co to za kwiatek?
2. Co Ci przypomina?
3. Jak myślisz, czemu niektórzy nazywają konwalię ,,dzwoneczkami''?
4. Czy kwiaty można zrywać? 



Time for English!

Hello everyone!



Zabawy popołudniowe 18.05-22.05

Propozycje zabaw popołudniowych:



Propozycje zadań i zabaw Tydzień: 18.05-22.05 ,,Poznajemy różne zawody’’

I Poniedziałek:      
            ,,W krainie zawodów’’-
porozmawiajcie dzisiaj a temat zawodów: kucharza, piekarza, murarza, lekarza, sprzedawcy, nauczyciela, fryzjerki i strażaka. Zastanówcie się, jakie mają obowiązki i czego potrzebują do swojej pracy. Obejrzyjcie obrazki i nazwijcie zawody. Spróbujcie sami J 



Piątek w "Cytrynkach"

Dzień dobry „Cytrynki”. Zapraszamy do wspólnych zabaw.



Time for English!

            Hello!



Zabawy popołudniowe - środa

Dzień dobry „Cytrynki”. Zapraszamy do wspólnych zabaw.



Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego

Uwaga Dzieci, uwaga Rodzice!



Zabawy popołudniowe 11.05-15.05

,,Góry, morze, rzeka czy las?’’- zagadki obrazkowe. Wydrukujcie obrazki: morza, rzeki, lasu, gór itd. Zasłaniamy połowę obrazka a dziecko odgaduje, co się na nim znajduje.
,,Mój Białystok’’- oglądanie zdjęć, pocztówek najbardziej charakterystycznych miejsc Białegostoku.
,,Moja okolica mnie zachwyca’’- rytmizowanie tekstu. Najpierw powtórzcie tekst: ,,Moja okolica mnie zachwyca’’. Następnie w prostym rytmie wyklaskujemy tekst, wytupujemy, uderzamy dłońmi o kolana, później o podłogę itd.
,,Jedzie rowerek’’- ćwiczenie logopedyczne. Zapraszam was teraz do ćwiczenia logopedycznego:
                https://www.youtube.com/watch?v=D6IK5J7jl20
,,Co jest słodkie? A co słone?’’- zabawa badawcza. Wybierzcie w domu parę produktów słonych i parę słodkich. Spróbujcie odgadnąć smak bez podglądania.  
,, Powietrze jest bardzo ważne’’- zabawa badawcza. Rodzic stawia świeczki na talerzykach i podpala knoty. Następnie przykrywa je słoikami (duży i mały) i wspólnie z dzieckiem obserwuje, gdzie świeczka szybciej zgaśnie. Razem wyciągnijcie wnioski.
,,Moja miejscowość’’- zabawa orientacyjno-porządkowa. Ustalcie, w którym miejscu waszego pokoju będzie wasza miejscowość np. Białystok, Ignatki, Sobolewo itd. Na początku chodzicie po całym pokoju. Jeżeli rodzic wypowie nazwę waszej miejscowości szybciutko do niej biegniecie.
,, Zabawy z poduszkami’’- ćwiczenia ruchowe. Zapraszam do świetnej zabawy z poduszkami:
                               https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
,,Nie chcę cię znać’’- zabawa integracyjna. Teraz czas sobie przypomnieć piosenkę, którą już znacie.
                        https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M
,,Podaj do mnie’’- zabawa z piłką. Zabaw z piłką jest wiele. Zachęcam do rzucania, łapania, toczenia. Ćwiczcie swoje rączki!
,,Sygnalizator’’- zabawa orientacyjno-porządkowa. Zamieniamy się w samochody, możecie zrobić sobie nawet kierownicę. Będziemy potrzebowali sygnalizatora: czerwonej i zielonej kartki. Poruszamy się tak jak na drodze, jeżeli jest zielone światło: można jechać, jeśli jest czerwone: stoimy !
,,One finger’’-zabawa muzyczno-ruchowa. Zachęcam do korzystanie z kanału na YT super simple songs J
                               https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ



Propozycje zadań i zabaw Tydzień: 11.05-15.05

I Poniedziałek:



Na dobry początek tygodnia

"Cytrynki" na dobry początek tygodnia przesyłamy Wam fotorelację z ostatnich dni:)
Dziękujemy:)
Tęsknimy za Wami!
Do szybkiego zobaczenia



Piątek w "Cytrynkach"

Dzień dobry „Cytrynki”. Zapraszamy do wspólnych zabaw.



Time for English!

Hello!



Rozstrzygnięcie konkursu na ekologiczną zabawkę!

Kochani!!!



Zabawy popołudniowe - środa

Dzień dobry „Cytrynki”. Zapraszamy do wspólnych zabaw.



Zabawy popołudniowe 4.05-8.05

,,Tańczy całe ciało’’- zabawa ruchowa wg R. Labana. Na początku dziecko wybiera swoją ulubioną piosenkę. Stopniowo do tańca włączamy całe ciało. Tańczą kolejno- ręce, głowa, tułów, a na końcu całe ciało.

,,Biel i czerwień’’- zabawa orientacyjno-porządkowa. Będziemy potrzebowali dwóch kartek: białej i czerwonej. Połóżcie te dwie karty w różnych miejscach w pokoju. Gdy Mama lub Tata powie czerwony dziecko biegnie szybko do czerwonej kartki, gdy powie biały szybko idzie do białej kartki.

,, Przyjmij postawę’’- zabawa orientacyjno-porządkowa. Zabawa polega na ćwiczeniu prawidłowej postawy podczas słuchania Hymnu. Możemy to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy: gdy dziecko usłyszy Hymn Narodowy szybciutko przyjmuje odpowiednią postawę. Drugi: Mama lub Tata dają komendę: Do Hymnu lub spocznij. Trzeba uważnie słuchać!

,, Znajdź flagę’’- zabawa muzyczno-ruchowa. Zróbcie 4 flagi Polski i połóżcie w różnych miejscach w pokoju. Na hasło znajdź flagę dziecko szybko biegnie do jednej z flag. Flagi można wykorzystać również do innej zabawy np. w szukanie flag. Mama chowa wszystkie flagi, a później dziecko szuka.

,, The animals on the farm’’- możemy również pobawić się przy piosence:  
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg



Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego ,,Lubimy wodę''

Drogie dzieci, drodzy rodzice!



Propozycje zadań i zabaw Tydzień: 4.05-8.05

I Poniedziałek:                 


 

 

 




oddzialy

ilość odwiedzin: [[licznik]] , aktualnie oglądających: [[online]]

góra strony