Grupa I - "Cytrynki"

cytryna-2-

W grupie pracują:

Anna Barbara Stopczyk - Dyrektor przedszkola

Magdalena Łuckiewicz - Wicedyrektor przedszkola

Edyta Nobert - nauczyciel

Marzena Czajkowska - pomoc nauczyciela

Ewa Zalewska - woźna oddziałowa

 

KONSULTACJE DLA RODZICÓW

W naszym przedszkolu nauczycielki mają czas specjalnie przeznaczony na indywidualne konsultacje z rodzicami. Zapraszamy wszystkich chętnych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o osiągnięciach, postępach czy trudnościach swojej pociechy.

Grupa i „Cytrynki”

- nauczycielka Edyta Nobert- I poniedziałek każdego miesiąca, godzina 15:30

- nauczycielka Magdalena Łuckiewicz- III wtorek każdego miesiąca, godzina do ustalenia z nauczycielką

Prosimy o wcześniejsze powiadomienie nauczycielek o chęci przybycia na konsultacje.

 

 

 

 

LUTY

Realizowana tematyka:

1. W lodowej krainie

2. W sklepie

3. Bajki bajeczki

4. Kosmos

 

 

 

 

 

Zima” wiersz Doroty Kossakowskiej.

Mroźna zimo, piękna pani,

czy już zawsze będziesz z nami?

Daj nam śniegu, trochę lodu,

lutowego garstkę chłodu.

Chcemy jeździć na saneczkach

na nartach po góreczkach.

Chcemy lepić dziś bałwana,

śniegowego super pana.

Śnieżek będzie i lód też,

to jest zima, przecież wiesz.

Będę z wami aż do wiosny,

zanim spadnie śnieżek z sosny.

 

       

 

 


JĘZYK ANGIELSKI W LUTYM:

1.  Wprowadzenie liczb 1,2,3 w zabawach muzyczno- ruchowych.

2. Wprowadzenie w tematykę zabawek.

3. The magic wand. Utrwalenie słownictwa związanego z zabawkami oraz wprowadzenie do tematu ubrań.

4. Poszerzenie i utrwalenie słownictwa w oparciu o zabawy TPR i manipulacyjne.

 

 

 


W lutym:

 

 

1. Rock and roll – wprowadzenie.

 

2. Krok podstawowy w rock and roll w miejscu. Rytm 4/4 na bazie kroku podstawowego.
 

3. Obrót w prawo, obrót w lewo w rock and roll.

 

4. Utrwalenie poznanych kroków w rock and roll.

 


"CYTRYNKI" I "BRZOSKWINKI" POZNAJĄ CIEKAWY ZAWÓD

   20.02. "Cytrynki" i "Brzoskwinki" odwiedził pan Andrzej, który opowiedział dzieciom o zawodzie stolarza. Nasz gość pokazał narzędzia stolarskie, wyjaśnił do czego służą. Dzieci porównywały narzędzia pana Andrzeja z tymi, które znajdują się w przedszkolnej sali w "kąciku stolarskim". Całe spotkanie rozpoczęliśmy od wysłuchania bajki "Pinokio". Historia o chłopcu z drewna posłużyła nam do zabaw muzycznych. Dzieci grały na drewnianych instrumentach. Wszystkim wyrosły nosy jak w bajce, chociaż przedszkolaki wiedzą o tym, iż nie należy kłamać. Pan Andrzej dostał od nas w prezencie medal. Serdecznie dziękujemy za miłe spotkanie z najmłodszymi.



Światowy Dzień Kota

Są puszyste, mięciutkie, mruczą, miauczą, łaszą się. Są rasowe ale bywają też bezdomne. Kto? Oczywiście koty.
W poniedziałek, 18 lutego Cytrynki obchodziły nietypowe święto – Światowy Dzień Kota.
Ten dzień rozpoczęliśmy  wspólną zabawą, przy znanej wszystkim piosence  „Uciekaj myszko do dziury”. Dzieci z zainteresowaniem oglądały ilustracje różnych kotów, nadając im imiona, rozwiązywały zagadki, słuchały wierszy  o „Kotkach”. Ten dzień był pełen wrażeń i wszystkie dzieci wspaniale się bawiły.:)



100 Lat Niepodległości(1919-2019)

Białystok - moja mała ojczyzna



Poznajemy zawód krawcowej

 1 lutego w ramach tematyki „Poznajemy zawody” „Cytrynki” miały możliwość zapoznania się z pracą krawcowej. Przedszkolaki rozmawiały o zawodzie krawcowej. Poznały wiele wyrazów określających akcesoria krawieckie, takie jak: naparstek, szpulka nici, miarka krawiecka, nożyce krawieckie, oglądały różne dodatki krawieckie: guziki, szpilki. Dzieci mówiły także o zasadach bezpieczeństwa, które powinny towarzyszyć krawcowej podczas pracy (ostrożność w obchodzeniu się igłą, używanie naparstka, aby zabezpieczyć palec przed ukłuciem). Dzieci były bardzo zainteresowane zajęciami, a niektóre nawet przyznały ze chciałyby w przyszłości pracować, jako krawiec czy też krawcowa.



"Cytrynki" na wycieczce w sklepie meblowym

1 lutego „Cytrynki wybrały się na wycieczkę do pobliskiego sklepu meblowego. Wszyscy obejrzeli ekspozycję różnej wielkości mebli. Dowiedzieliśmy się, że meble są wykonywane z różnorodnych materiałów, np. drewna, elementów szklanych, tekstyliów, płyty, skóry. Dzieci zapoznały się z wyposażeniem sklepu, pracą sprzedawcy oraz obserwowały klientów znajdujących się w sklepie.


 




oddzialy

góra strony